***lilli*** Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Eg må berre seie at eg syns det er så bra ta du tek deg tid til å svare på så mange spørsmål her inne! Tydeleg at du har sett deg godt inn i kva rettar vi som studentar har. Det er jammen ikkje lett å få heilt oversikta over det, må eg seie, men eg byrjar å få litt kontroll. Det er ein ting eg ikkje klarar å finne fram til på NAV sine sider, og det gjeld når foreldrepermisjonen, altså den vi kan dele, byrjar å løpe. Såg at du skreiv i eit anna innlegg at den byrjar å løpe 12 veker etter termin. Kor fann du ut det? Har du linken? Håper det stemmer, for då får vi 3 veker meir permisjon enn eg trudde. Når har du termin forresten? Min er 7 april.
Erisa* Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Heisann:) Takk for gode ord! Jeg er bare så fornøyd med å endelig ha begynt å forstå ting at jeg vil dele det med verden:) Men det varer nok ikke mye lenger nå; termin på søndag, og her sitter jeg med vonde kynnere - eller er det rier? - og har 1-2 cm åpning:) Det med de 12 ukene er noe jeg har fått oppgitt fra nav. Det gjelder såvidt jeg forstår kun for oss som mottar engangsstønad. Jeg tror ikke nav teller med dine permisjonsuker før termin, i alle fall er det slik jeg har forstått det. Men det er nok lurt å få en time hos nav, for å få en kontroll på at alt dere har planlagt faktisk lar seg gjøre. Er jo kjempeflott om dere får 3 ekstra uker, det har jo utrolig mye å si:) Lykke til, og nyt resten av svangerskapet!
Erisa* Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har altså fått vite det av nav når vi hadde et møte med dem i høst, og ikke funnet det skriftlig noen plass. De har også bekreftet det når jeg snakket med dem på telefon senere.
***lilli*** Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Korleis går det med deg? Vonde kynnarar ved termin kan jo absolutt utvikle seg til fødsel når som helst! Spanande! Tusen takk for svar! Det er nok ein god ide å få til eit møte med NAV for å få fastlagd planane våre. Og finne ut om det er mogleg å få alt til å gå opp i forhold til studiar, jobben til mannen min, lånekassa og nav. Det skal ikkje vere lett, men det ordnar seg nok på eit vis. Lukke til med fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå