Gå til innhold

Store bryst og ammeteknikk, trenger gode råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har størrelse 80H (etter graviditeten henger de også mye mer enn tidligere) og har ikke funnet noen god ammeteknikk, det eneste som fungerer er at jeg holder brystet mens babyen (3 mnd) spiser og han er støttet opp mot armlen eller puter. Dette er ikke noen veldig god stilling og i tillegg blir det veldig vanskelig å amme borte fra hjemmet. I tillegg har babyen i det siste begynt å streve litt mer under ammingen, slipper inn luft og mister taket (noe som naturligvis resulterer i såre brystvorter).

Jeg har prøvd den klassiske vuggestillingen men det er jo ikke mulig uten at babyen drukner fullstendig i bryst.... Men har veldig lyst til å klare dette. Noen som har noen råd??

-Rådvill

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver!!!!

For oss fungerte det veldig bra å ligge i begynnelsen! Da ligger barnet riktig og brystet får masse støtte og du får slappet av! Jeg ammet bare liggene de første mnd, men etter at snuppa ble større ble det enklere å amme hun i vuggestilling osv! Klart, er ikke veldig praktisk å få ammet liggende når man er borte osv, men jeg tenkte som så at det er bedre å ha det behagelig når man ammer hjemme også får vi heller kløne litt når vi er borte hos folk og sitte å amme da!

Skrevet

Det som hjalp meg var en god ammepute, og "hamburger teknikken" dvs. hold puppen som om den er en hamburger for ungen...til den har tak, pass på å stimulere brystvorta først, (gni den forsiktig mellom fingrene) Jeg syntes det var best å sitte, for i liggende "manglet" jeg en arm....., men ammeputa var helt uvurdelig til ungen var ca 7-8 mnd...

Skrevet

Jeg sliter med det samme... tar et kjøkkenhånkle som jeg ruller sammen og tar under puppen så brystvorten peker rett frem istedenfor ned...samtidig bygger jeg opp med både ammepute og dyne.. dette har hjulpet meg.. men det resulterer i at jeg ammer bare hjemme og for det meste liggende... (blir så mye og pakke opp for amming)

Skrevet

Hei!Godt å høre at vi er flere med samme problem!Jeg prøvde også å bygge opp og legge håndklær under puppen,men satt tilslutt med skuldrene opp under øra og dundrene hodepine så jeg ligger og ammer.Legger en god pute bak ryggen hans som støtte og det funker veldig bra.Knerten min blir 5 mnd neste uke.Familie og venner stiller gjerne med en seng til låns så knerten skal få spise...Han klarer lettere å ta puppen selv nå også så ting går lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...