Gå til innhold

Hvor lenge bruker dere et hånkle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger bruker dere et vanlig håndkle?

Synst vi alltid har så mye håndkler til vask...kanskje vi burde bruke dem oftere....

Bruker dem nå 1-2 ganger....

Hva er vanlig?

Fortsetter under...

Skrevet

1-2 ganger..Kevin og ulrik får nytt håndkle etter hver dusj/bad

Skrevet

Badehåndkle bruker jeg to ganger, det samme med det jeg tørker håret med. Familien har felles håndkle til å tørke hendene på og det bytter jeg stort sett hver dag. Kluter blir bare brukt en gang.

Skrevet

Til de står av seg selv borte i en krok!

LOL!

Nope, de byttes etter behov. Noen daglig, andre ikke så ofte =)

Annonse

Skrevet

Badehåndkle, brukt etter dusj og lign blir lagt til vask med engang.

Håndkle som vi bruker til å tørke henda med etter vask, blir hengende på badet til det trengs å vaskes. :)

Skrevet

Herlighet!! vasker dere håndklær etter hver bruk??? Hvis dere vasker dere i dusjen blir de jo ikke møkkete! Bare våte. Hvor mange vasker/tørketromler kjører dere om dagen? Vi dusjer minst en gang om dagen hver i huset vårt, så da hadde det blitt en maskin per dag i bare håndklær. Vi har håndklærne ca 1 uke.

Skrevet

Dusjhåndkle 4-5 dager, felles håndkle til hendene varierer etter hvor mange som er hjemme.. Hver dag hvis det er fullt hus er, kan henge noen dager når bare jeg og lillesøs er hjemme alene..

Skrevet

Helt enig lilletrilletralle; her i huset bruker vi såpe når vi vasker oss/dusjer, så håndklærne er absolutt ikke møkkete etter 1 gangs bruk! Skikkelig ressurssløsing å bruke strøm, vann og vaskepulver for å vaske rene håndklær! Her læres minstemann opp til å ha en ansiktsklut/håndkle og et sett for nedentil-vask.

Skrevet

Jeg tenker også sånn at hvis man dusjer og vasker seg og så tørker seg blir ikke hånklene skittne. Vi skifter de en gang i uken (oftere ved behov). Her i huset er vi ganske miljøbevisste så de å vaske ting som ikke er skittent regner vi som belastning på miljø og sløsing av strøm.

Skrevet

3-4 ganger... De blir jo ikke så fort møkkete de som kun brukes til etter dusj. Andre som brukes mye oftere bytter vi etter 2 dager (ca)

Skrevet

Bruker vel et håndkle 2 eller 3 dager. Håndhåndkle byttes hver dag.

Annonse

Skrevet

Vi vasker håndkler etter en gangs bruk. Orker ikke bruke opp igjen brukte håndkler når jeg har tatt en dusj. Håndhåndkler byttes hver dag.

Skrevet

Håndklærne som vi dusjer med bruker vi 2 ganger viss det ikke er noe spesielt. F.eks at minimann tisser på sitt eller når jeg har mensen viss jeg ikke er kjapp nok å legge vaskekluten imellom he he.. Sambo bruker det 3 ganger pga han bruker også såpe i dusjen sier han.

Det som vi står på når vi har dusja bruker vi ca 1 uke.

Håndhåndklær ca 2 ganger i uka eller ved behov viss vi får besøk ol.

Håndklærne som (kun) minimann ligger på når vi skifter på han skiftes også ca 2 ganger i uka og ellers ved behov.

Kjøkkenhåndkle som regel minst 3 ganger i uka og ellers ved behov.

Alle kluter byttes ut fortløpende etter bruk.

Skrevet

Dusjhåndkler en 3-5 ganger. Stellebordhåndklet til Jenta etter hvert bad eller oftere om hun bæsjer mye eller noe. Håndhåndklet på do etter behov, eller ca 3 ganger i uka kanskje.

Skrevet

Mini og meg bruker badehåndkler kun en gang, sambo som regel 2 ganger. Det hånklet vi tørker hendene med byttes ca. hver 3. dag.

Skrevet

Dusjhåndklærne blir brukt 1 gang, det gjelder oss alle 3. Håndtørk ved vaken blir bytta etter ca 3 dager eller ved behov. Når man tørker seg over hele KROPPEN, både nedentil og i rompa med badehåndkleet, (for du er jo våt der også etter en dusj, så det må jo tørkes). Så hæler jeg ikke tanken på å bruke dem om igjen... -Rompebakterier i håret... Nei takk..

Skrevet

her bruker vi hvert hånkle i ca 1 uke ( skifter med behov tidligere om det trengs) Vi vasker oss godt alle mann i dusjen, så vi er ren og pen når vi skal tørke av oss vannet! Jeg er en miljøvennlig person som tenker på miljøet og syntes folk burde tenkt litt lengre enn å la vaskemasinen/tørketrommel gå dagen lang og strømbruket slukes. bare min mening:)

Skrevet

Hver gang? Har ikke komt på at det gikk an å henge det opp igjen, klar til neste gang... Er ikke det litt ekkelt da, med tanke på hvor man har tørket seg?? Går nok 1 maskin til dagen med handkler her i huset.

Skrevet

Herlighet for en gjeng med skittne jenter!!! Dere må bruke såpe i dusjen! Med mindre du da tørker deg langt oppe i endetarmen fungerer det helt fint. Håndlærne blir da våte, og ikke skitne

Skrevet

Dusjhåndklær skiftes etter 2-3-4 ganger, altså litt etter behov. Hånd-håndkle skiftes annehver dag sånn ca. Men en gang i uka skifter jeg alle håndklærne på badet som rutine, uasett hvor lenge de er brukt. Er en del av helgavasken på badet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...