Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sover gutten fortsatt i vugge (3 måneder) og vi har ikke kjøpt sprinkelseng enda. Men når er det han bør over i det? Er det rundt 4 måneders alder de begynner å kunne sitte oppreist, og at det da kan være skummelt med vugge? At han klarer å "klatre" ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten vår har ligget i sprinkelseng om natta helt siden han ble født. vi har ei vugge på stua som han ligger i om dagen. han er 5 uker no, og jeg vet ikke hvor lenge vi kmmer til å bruke vugga. får bare følge med på utviklingen hans

Skrevet

De fleste sitter ikke før de er 6 mnd... Så jeg tror ikke du trenger å være redd for det!

Skrevet

Sprinkelseng fra 1.natt.. Hevet og med myk kant rundt.. mykt og godt!

Skrevet

min har logge i sprinkelseng fra dag 1 han. hadde vognbagen oppi først for sprinkelsengen ble for stor.men han har logge uten bag fra 2 mnd alder,hevet med sprinkelseng kant rundt,litt tepper og dyne så blir d lunt og godt:)

Skrevet

Gutten min har også alltid sovet i sprinkelseng.

I begynnelsen hadde han rullede helsetepper i ring rundt seg.

Han ble født for tidlig, så på intensiven gjør de dette med babyene.

Blir tryggere da :o)

Skrevet

vi la gutten vår over i sprinkelseng da han var rundt 4-5 mnd. da trengte han ikke lenger å vugges i søvn. men jeg kjente det var lett for meg å strekke ut hånden på natten å vugge litt på han når han våknet om natten. for at overgangen skulle være lettere og han ikke la til seg en vane om å måtte vugges i søvn igjen på natten byttet vi da.

Skrevet

De fleste sitter ikke når de er 6mnd heller, så det er sjeldent noe problem.

Vi sluttet å bruke vogga nå han var ca5mnd. Da ble han for urolig til å trives der. I tillegg syntes vi det var greit å få han på eget om da og gjorde det samtidig som vi byttet til sprinkelseng.

Skrevet

de fleste lan bare delvis sitte med støtte ca 7mnd. en god del lærer faktisk å gå får de klarer å sitte på egen hånd. gutten vår er 6mnd og ligger fortsatt i vogga, men trengte sårt sprinkelseng nå!

Skrevet

Fetteren hans satt når han var 4 mnd skjønner dere, men han er vel kanskje bare veldig tidlig utviklet :) Vil bare være føre var sånn at det ikke skjer noen ulykke..

Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt, derfor vil jeg ha han i vugga inne hos oss så lenge som mulig :) Men da kan jeg beregne at jeg bør begynne å flytte han over ved rundt 5 måneders alder da.

Takk for svar alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...