Isilra Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Her sover gutten fortsatt i vugge (3 måneder) og vi har ikke kjøpt sprinkelseng enda. Men når er det han bør over i det? Er det rundt 4 måneders alder de begynner å kunne sitte oppreist, og at det da kan være skummelt med vugge? At han klarer å "klatre" ut?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 gutten vår har ligget i sprinkelseng om natta helt siden han ble født. vi har ei vugge på stua som han ligger i om dagen. han er 5 uker no, og jeg vet ikke hvor lenge vi kmmer til å bruke vugga. får bare følge med på utviklingen hans
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 De fleste sitter ikke før de er 6 mnd... Så jeg tror ikke du trenger å være redd for det!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Sprinkelseng fra 1.natt.. Hevet og med myk kant rundt.. mykt og godt!
fox`y Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 min har logge i sprinkelseng fra dag 1 han. hadde vognbagen oppi først for sprinkelsengen ble for stor.men han har logge uten bag fra 2 mnd alder,hevet med sprinkelseng kant rundt,litt tepper og dyne så blir d lunt og godt:)
Alba44 Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Gutten min har også alltid sovet i sprinkelseng. I begynnelsen hadde han rullede helsetepper i ring rundt seg. Han ble født for tidlig, så på intensiven gjør de dette med babyene. Blir tryggere da )
geircr Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 vi la gutten vår over i sprinkelseng da han var rundt 4-5 mnd. da trengte han ikke lenger å vugges i søvn. men jeg kjente det var lett for meg å strekke ut hånden på natten å vugge litt på han når han våknet om natten. for at overgangen skulle være lettere og han ikke la til seg en vane om å måtte vugges i søvn igjen på natten byttet vi da.
mamman til to gutter Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 De fleste sitter ikke når de er 6mnd heller, så det er sjeldent noe problem. Vi sluttet å bruke vogga nå han var ca5mnd. Da ble han for urolig til å trives der. I tillegg syntes vi det var greit å få han på eget om da og gjorde det samtidig som vi byttet til sprinkelseng.
Moi 32 Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 de fleste lan bare delvis sitte med støtte ca 7mnd. en god del lærer faktisk å gå får de klarer å sitte på egen hånd. gutten vår er 6mnd og ligger fortsatt i vogga, men trengte sårt sprinkelseng nå!
Isilra Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2008 Fetteren hans satt når han var 4 mnd skjønner dere, men han er vel kanskje bare veldig tidlig utviklet Vil bare være føre var sånn at det ikke skjer noen ulykke.. Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt, derfor vil jeg ha han i vugga inne hos oss så lenge som mulig Men da kan jeg beregne at jeg bør begynne å flytte han over ved rundt 5 måneders alder da. Takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå