Gå til innhold

Tidlig UL, med eller uten sambo?


MrsL1

Anbefalte innlegg

Fått time neste Torsdag til tidlig ul, sambo vill gjerne vere med.

Hva har dere andre gjort?

Føles liksom litt rart å skulle ha med han inn der da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt enig med deg i det, hvis du mener innvendig UL. Men samtidig så er det jo naturlig også i og med at han er pappaen, skjønner godt at han har lyst til å oppleve det samme som deg (og sammen med deg!). OG skal han være med på fødsel så er jo dette småtteri i forhold.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Godt poeng:p

Klart han skal være med på fødsel, og jeg har jo ikke nektet han å være med heller, føler det bare litt ubehagelig...

Forskjell på innvendig UL og fødsel blir vell at man er litt mer bevist hva som skjer rund på UL da... når min første sønn ble født brydde jeg med ikke i det hele tatt om hvem som var rundt meg, hadde nok med å fokusere på meg selv og babyen som skulle komme da:p Så DET beskymrer meg ikke i det hele tatt.

 

en annen grunn til at jeg er litt usikker er fordi sist jeg hadde tidlig UL fikk jeg beskjed om MA, er sinnsykt beskymret for hva de sier denne gangen... men klart, kjedelig for han om jeg skulle komme hjem å fortelle at jeg fikk se det lille hjertet som slo uten at han og fikk se det:p

 

Merker egentlig at jeg ikke har serlig lyst å ha han med, men han får nok bli med fordi om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med kjæresten min da jeg var på tidlig ultralyd. Syns det er naturlig at den kommende pappaen skal få se gullet, og ikke bare jeg :-) Samboeren din har jo sett alt av kroppen din før, så at han ser på en innvendig ultralyd tror jeg ikke vil bry han i det hele tatt ;-) Han blir helt sikkert mer opptatt av hva som skjer på skjermen, enn å se på deg likevel :-) Masse lykke til på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid var samboer med på alt fra legebesøk,jm,tidlig ul,senere ul ja,alt,han ønsket det og da synes ikke jeg at jeg kunne nekte ham,noe jeg heller ikke ønsket.Han har også denne gangen vært med på to legebesøk og en tidlig ul.Synes det er greit jeg at jeg har en pappa som bryr seg om babyen. Han er like mye med på dette svangerskapet som meg,like mye hans barn,så jeg synes det rett og slett er urimelig at han ikke skal få lov til å være med.

 

Selv om det er innvendig ul,får han jo absolutt ikke se noe han ikke har sett før,dere har jo laget dette barnet sammen,så jeg skjønner ikke hva problemet er.Tenk om det var han som bar barnet og vuderte og nekte deg å få det første glimte av barnet. Tror vi må begynne å tenke litt mer på farens følelser.Når barnet er født,er det liksom en selvfølge at faren skal stille opp,men kan vi forvente det,hvis vi avskjærer dem ting mens vi går gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert følt som deg..litt merkelig å ta han med på sånt.

Sitte der å skreve likssom..

 

Men på en annen side..man skrever jo mye mere på en fødsel hehe

 

Vist han vet på fohånd hva en innvendig UL er og den skal dit opp..så går det vel sikkert bra å ta han med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig tenkte aldri over det spørsmålet en gang...Synes det er helt naturlig at samboer blir med og at han er med like mye i prossessen som meg. Man er jo to om å få barn!! At han ser meg ligge sånn betyr ingenting! Han har jo sett meg naken mange ganger før, og slikt er jo en naturlig del av prossessen. Tenk bare på fødselen da! Hvis han f.eks synes en innvendig ultralyd virker litt "skremmende" så får han forberedet seg litt til fødsel :) Men det er ingen ting skremmende med det, og jeg er sikker på at samboer er mest opptatt av det lille som vil dukke opp på skjermen! Synes det er en fantastisk opplevlelse at samboer også kan få se lille spiren hele veien.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min samboer til tidli ul. Det var faktisk ikke noe spm engang.:) Han står jo ikke akkurat framfor deg å ser på, han står jo bak deg for å se på skjermen..:-) men det er selfølgeli ubehagelig når du skal ligge der å skreve...;-) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig ultralyd i dag og det var en selvfølge at sambo skulle få være med.

Det finnes jo ikke en bit av meg han ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt naturlig at pappaen skal være med, dessuten så kommer han til å være opptatt med det som skjer på skjermen og ikke hva gyn holder på med. Det er jo skjermen som er interesant.

 

Så har dere jo laga barn på et vis så har han vel både sett og vært der sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt hva du tenker. de gangene jeg og mannen min har vært der har jeg spurt om et laken til å ha over bena og han står oppe ved skjermen så det har gått veldig bra. Var han som var litt mer stresset enn meg på det men det gikk veldig bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med sambo på innvendig ultralyd i forrige sv.skap. Synes ikke det var merkelig i det hele tatt. Dessuten gjorde legen alt han skulle, før sambo fikk komme inn. Han hadde et skjermbrett på kontoret, jeg kledde av meg, han førte inn ultralyd-staven, la et papir-hankle over beina mine, så var ikke mye sambo fikk se. Dessuten hadde han skrudd av lyset å kontoret så var mørkt der. Uansett så har jo disse gutta sett det før. Og under fødselen vil du garantert ikke være så sjenert over kroppen, og hvor mange som fikler for å sjekke åpning osv. Brydde meg ikke en døyt om det, selv om jeg trodde at jeg kom til å ligge nesten fullt påkledd under fødselen fordi jeg ikke ville vise kroppen min til alle...hehe.

 

Hadde helt klart tatt med sambo ja. Det er jo like mye hans barn : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...