Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har vært sykemeldt så og si hele -07 og lurer på om jeg får feriepenger i år? På lik linje med om jeg ikke hadde vært sykmld eller regner de med andre satser? Hvis vi velger 80% lønn og full permisjon, vil da far få 80% av sin lønn eller min lønn i permisjonen sin? Jordmor mente han ville få 80% av min lønn, noe jeg synes høres veldig rart ut.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Du vil kun få feriepenger av de første 48 dagene av sykemeldingsperioden. Far får 80% av sin lønn når han tar permisjon. Om du får foreldrepengene dine fra Nav vil du kun få feriepenger av de første 15 ukene.
mcar Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 På www.nav.no får du svar på det meste. Du må kanskje leite litt eller lese flere plasser under "Innhold fra A til Å". Gå gjennom alfabetet og se om du finner noe av interesse :-) Der står det bla (Foreldrepenger ved fødsel); "For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak. Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere." Det står og endel under Fedrekvote. Om feriepenger står det i Lov om ferie;" Arbeidstaker har rett til feriepenger fra arbeidsgiver med 10,2 prosent av feriepengegrunnlaget." hva feriepengegrunnlaget er står på lønnslippen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå