Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje at jeg har pakket mer snacks til å ha med meg på sykehuset enn hva jeg har pakket andre ting, men det er jo så mye godt å velge mellom... Dessuten har jeg pakket en del med tanke på sambo siden han ikke får noe å spise dersom fødselen skulle drøye (det gjør jo vi fødende) og regner ikke med at han tar seg tid til å springe rundt og kjøpe mat. Dessuten kan det jo være at jeg føder på natten, og da er det jo ikke så mye som er åpent.

Hittil har jeg pakket en cola og en energidrikk, en pakke ballerinakjeks, fire småpakker med bixit blåbær, en dobbel snickers og 600 g nøtter og tørket frukt. Holder det i massevis, eller burde jeg pakke noe annet?

Hva skal dere ha med?

Skrevet

Oj..det var mye. Vi har automater med brus(kald og billig) og snacks på s-huset i nærheten av føden, i tillegg er det kiosk og kantine, så i min bag ligger det bare en pose med halv pris marsipanpølser som jeg er hektet på for tiden.

Skrevet

Det må være nødproviant til deg ihvertfall håper jeg..Er jo å be om at ungen skal få kolikk hvis alt det der skal gå i melken..he he

Skrevet

Jeg ble kjempe kvalm av sjokolade under fødsel. fikk helt panikk av slimet når jeg skulle puste gjennom rier. samme med brus. hadde med vannflaske med sitron oppi sånn at sykehusvannet smakte. kald solo fra automaten var godt midt oppi det hele. ellers var muggen med saft og masse is som vi fikk der veldig god. Tror kanskje ikke spise er det du kommer til å tenke mest på...men fint å få litt energi selvfølgelig.

Etterpå derimot får du nok spist opp alt sammen! skal si jeg var sulten etter den arbeidsøkten! dessuten var det vanskelig å få med seg måltidene på hotellet...lykke til med jobben!

Skrevet

Klart du må jo pakke noe som holder seg hvis du ikke vet når du skal føde men nøtter er siste sort, blåbærkjeksene går nok greit..Vil ikke anbefale cola og energi drikk og for mye sjokolade..Hva med å ha noe ferdig bakket bakverk i frysen som dere tar med når dere skal reise til føden..Skinke innbakte horn f.eksnam nam..Til drikke vil jeg anbefale å ha å ha iskald Olden med jordbær eller bringebærsmak i kjøleskapet til å ta med..Ikkke noe med kullsyre..Ellers ønsker jeg deg masse lykke til ;-)

Skrevet

Jeg hadde med:

* XL-1 pulver til å blande med vann.( Brus fungerte meget dårlig...blir luft i magen, dessuten kan baby få vondt i magen av brusen når du starter ammingen.)

* en stor sjokoladeplate(spiste en remse, resten tok gubben

* nistemat til mannen

* drops (kjempelurt, for man kan bli tørr i munnen) ikke sukkerfri, for du ønsker ikke mye luft i magen når du skal føde...må tenke på jordmor også, vettu*ler*

* frukt, også godt fordi det er saftig. Unngå plommer og druer pga dette får babyen vondt i magen av.

* kjeks

Spiste ekstremt lite i løpet av det døgnet jeg lå på føden, men mannen var meget glad for alt som vi hadde med ;o) Drikke er det aller viktigste!

Skrevet

Jeg har også tenkt å ha med XL1.

Ikke drukket det på 100 år, men har fått det for meg at det MÅ jeg ha med:-) hihi

Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha noe matlyst, så matpakken til sambo får han ordne selv.

Skrevet

Skulle du bli sulten så får du uansett mat på sykehuset ;o)

Skrevet

Jeg hadde baket pizzasnurrer som lå klar i fryseren og da vi dro på sykehuset tok jeg med en pose til manne. Var passelig tinte da han ble sulten. Ellers ville jeg kun drikke vann under fødselen og etterpå.

Som en annen sa brus,nøtter og sjokolade er værste sort når du skal amme for det reagerer de fleste babyer på å få i morsmelken.

Skrevet

Ja, ikke sant? Satser på at jeg ikke sulter:-)

Fikk tips av jormor om å spise havrevelling (tror det var det) hjemme før det blei for ille/vondt. Det gjorde de i gamle dager, og er energi som varer leeenge sa hun.

Er vel mer bekymra for å få i meg ting som gir babyen mageknip etc slik du nevner over - har ikke peiling på disse tingene...

Skrevet

klarer du å spise under fødselen. jeg ble dårlig bare av litt toast. Det du har med høres som kraftig kost. Dessuten så har kroppen uante ressurser under en fødsel, men blir sliten men trenger ikke noe på fyll av mat, før etter at alt er overstått. kald drikke er det beste.

Skrevet

Korte karbohydrater er veldig greit å ha tilgjengelig under fødselen. Er som regel ikke så veldig i form til å spise, så da er det godt med noe med høy energitetthet. Da trenger du ikke de store mengdene for å få litt energi. Jeg drakk masse cola eller annen sukkerholdig brus. Når du ikke har spist på maaange timer gir ikke vann mye energi altså. Jeg ble faktisk anbefalt av jordmoren min å ha med sukkerholdig brus, gjerne med koffein. Det er kullsyren i brusen som gir luft, og den går ikke over i morsmelken, så trenger ikke å tenke på at beibien skal få vondt av det.

Vil tro at de helt sikkert har brusautomat på føden, så jeg hadde ikke giddet å pakke me meg. Lunket mineralvann er ikke noe særlig....

Mannen min får pakke med seg det han tror han får behov for. Jeg regner med å klare meg med colaen. Måtte vært noe god frukt utenom kanskje...

Skrevet

Cola, kjeks og sjokolade er til sambo. Energidrikken er til meg, siden jeg har hørt at det kan være lurt å ha med. Når det gjelder nøtter så er det fordi det gir rask energi (og fordi jeg er så glad i slike nøtteblandinger). Visste ikke at det var noe man skulle unngå. Har kikket på matportalen, og der står det ingenting negativt om nøtter i forhold til amming, men hvis dette er tilfelle er det klart jeg får fjerne pakken fra sykehusbagen.

Skrevet

Har aldri hørt at man ikke kan spise nøtter... Men om man har mye allergi i familien kan det vel være lurt å unngå allergifemkallende mat generellt (nøtter, reker, jordbær...)

Og det tar jo faktisk bortimot 2 dager før melkeproduksjonen er i gang for fullt, så hva man propper i seg under fødselen og like etterpå er ikke så veldig viktig tror jeg.

Vi pleier å drikke sjampis på føden vi... Når ungen er ute har man faktisk anledning til å feire med litt alkohol om man skulle ønske det, et kort opphold mellom det å være gravid og det å være ammende. faktisk den første jordmora mi som tipset meg om det. Da jeg fødte sist syntes også jordmødrene vi snakket med på sykehuset at det var en koselig ting. Ingen som hadde motforestillinger i alle fall. Men så dreier det seg om en bitteliten skvett også da, ikke en diger flaske.

Skrevet

Ok..Samboeren kan sikkert trenge masse energi ja men har hørt at slike energi drikker som inneholder koffein skal unngås av oss gravide ..Når det gjelder nøtter så er det veldig allergi fremprovoserende i tillegg til at barnet lett får kolikk..Jeg skal slutte å leke verdensmester..Finner nok sikkert best u tav slikt etterhvert selv..Lykke til;-)

Skrevet

Hææ nå tuller du..Alkohol på fødestuen og nå hva blir det neste..Uff nei og nei....

Skrevet

Synes det er bare fint at folk sier ifra. Er førstegangsfødende, så det er jo mye man ikke vet. Spør man så får man svar!

Skrevet

dette er faktisk helt nytt for meg....har ikke vært i tankene mine at jeg må ha med niste/drikke. Har ikke hatt det på mine tidligere fødsler, men kanskje jeg tar med en brus denne gangen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...