Gå til innhold

vi skal bygge nå. Burde vi ha VINDFANG eller bare en entrè/hall ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med tips? :) vi lurer på om vi skal ha vindfang, men da blir det et litt lite ett, å det er kanskje bare dumt det, å ha en trang gang? men så kommer du inn i en større gang etterpå,da.. er usikekr jeg. vil gjerne ha flere tips:)

Skrevet

i huset vårt skulle det egentlig vere ein liten gang, før ein kom inn i hallen, men den kutta vi ut, angrer ikkje... blir fort trangt og masse sand når ein skal ha inn barnevogn... så blir da så fort overfylt i gangen av sko når ein har besøk.. e ganske gla for den store hallen...

Har inngang oppe og, men der har vi ein mindre gang.. er inngang til et soverom og bad.. så er ganske trang,. blir egentlig ikkje brukt som inngang.. av og til eg trille vogna inn der om snuppa ligger ute og sover...

Skrevet

jeg hadde nok laget meg en gang med plass til både yttertøy/sko og barnevogn/ trille osv.

Skrevet

Kommer an på huset. Hos noen venner av meg blir det iskaldt inne hver gang noen åpner døra, fordi det snor rett inn i den store hallen. De ønsker seg vindfang.

Skrevet

Vi skal bare ha hall når vi bygger.

Skrevet

Og enig med Doppler, viktig å tenke på hvordan dere bygger - ikke kjekt å fryse i hel hver gang dere åpner ytterdøren...

Skrevet

Jeg vil ikke ha vindfang hvis jeg skal bygge, jeg vil heller ha et stort vaskerom som vi kan bruke til å gå inn, henge dresser, sette vogn osv. Så bare ha en hall der gjestene kommer inn!!

Skrevet

Ja takk begge deler sier jeg bare!

Skrevet

Jeg er mer på den "ja, takk begge deler" jeg også! Vi har vindfang med dobbelt dør til hallen som er stor. Kjempe kjekt å kunne ha vogna stående i vindfanget hvis det er for kaldt til at hun kan sove ute, f.eks. Da kan jeg bare lukke døren så forstyrrer jeg ikke. Dersom vi ønsker å åpne mer kan vi la dørene stå åpne eller fjerne dem! Vindfanget vårt er maks1,5*1,5 meter og vi har kun det yttertøyet vi bruker daglig der. Resten henger i et garderobeskap i hallen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...