Gå til innhold

Middag med blåskimmelost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så fryktelig lyst til å lage pastasaus med blåskimmelost. Osten skal varmes opp og kokes litt sammen med lettrømme. Må da drepe det som kan være "skummelt" i osten da? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, så lenge osten har vært oppvarmet kan du spise den. Det er Listeria man er redd for, men denne drepes ved ca 70 grader. Bon appetitt; det høres veldig godt ut;-)

Skrevet

Hvordan lager du en pastasaus med blåskimmelost da? Høres jo veldig godt ut:)

Skrevet

Har også veldig lyst på blå ost, og har kjøpt i dag for å ha på pizza.

Her kommer en variant til pasta:

En boks Norzola (liker jeg best)

2 dl matfløte

2 dl revet rester av andre oster (parmesan, gulost...)

Noe grønt (tar det jeg har( gressløk, persille eller andre urter..utalllige varianter)

Det er godt med svarte oliven i også

Blander alt i kjele, koker sakte opp. Ferdig! Båndsphagetti er godt til.

Skrevet

Ja, hvis det er som dere sier så blir det pastamiddag på meg i dag:-) Lages helt enkelt med en type blåskimmelost man liker, må ikke være av den aller mykeste typen heller. Bruk en stekepanne, sett på lav/middels varme og smelt osten (Bruk å mye du vil. Mye ost gir sterk smak, lite ost gir mild smak....) Jeg bruker oftest en halv normanna/norzola. Tilsett et beger lettrømme, eller creme fraiche og gi ett lett oppkok. (Lettrømme bruker jeg, men den har lett for å skille seg litt, så hvis du ikke er redd for litt mer fett bruk creme fraiche!) Tilsett salt/pepper etter smak. Brukes som pastasaus, ekstra godt hvis du drysser litt skinke eller bacon over også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...