Gå til innhold

Da har vi begynt!!!! (litt langt, men skriver dette vel så mye for min egen del)

Anbefalte innlegg

Etter alt tulle på kvelden med legging og våkenstunder på natten så har vi nå tatt et grep. Plutselig begynte vi i går. Vi hadde begge overskudd etter flere dager med sykdom og hviledager. Mannen min var hjemme i går også for ryggen hans var kranglete, men sykdommen var ute av kroppen og han hadde jo ikke vært på jobb så humøret og pappainstinktet var skjerpet. (Vanligvis er vi så slitne når kvelden kommer - jeg etter dårlig natt og dag med frøken i beina og frø i magen, han pga dårlig natt og dag på jobb med tenke, tenke, tenke og skrive, skrive, skrive)

Men i går lå altså alt til rette for en god legging. Mat halv syv, tur på badet og få på pysj, lese- og syngestund i sofaen alle tre. Så var det inn på rommet og hun ville rett i sengen, en sang og rett ut - grining. Inn igjen, legg deg ned og ut igjen! Så overtok pappa'n. Han gikk inn med jevne mellomrom og var der til hun hadde lagt seg ned. Tok en halv time før hun sov!!! DET ER REKORD!!! Våknet så vidt en time senere, men sovnet med en gang igjen. Hørte henne på babycallen to ganger før kl halv tre, da måtte jeg inn og legge henne ned. Så sov hun til 6:30!!!!!!!!!!! MAKAN!!! Det er jo helt utrolig til henne å være. Jeg er helt målløs. Så nå skal vi holde dette regimet gjennom helgen og håper at det var det som skulle til (og i så fall var det jo drit enkelt!)

Klarer ikke helt å slippe gleden løs, men nå er vi i hvertfall enige om å gjøre dette sammen og motivasjonen er på topp. Det er helt tydelig at mamma ikke kan ta leggingen alene sånn som det er nå. Hjalp veldig at mannen sa "jeg går inn nå straks" så trengte ikke jeg tenke på det.

Fortsetter under...

Så supert! Litt overskudd hjelper masse. Så bra at dere er sammen om det, er fort slitsomt når en føler at en hele tiden må løpe.

Min erfaring er at en må mene det en sier og gjør. Feks, når jeg legger en av ungene og sier og gjør slik som jeg bruker. Men tenker at dette går ikke hun vil ikke legge seg. Så blir det vanskelig. Men om jeg sier og gjør akkurat det samme og tenker at nå skal du legge deg, det er ikke snakk om om annet. så går det som regel bra. Unger er eksperter til å merke at det er smutthull. Så stå på, ikke gi dere. Der er dere som bestemmer :)

(Håper at det var greit at jeg skrev litt..)

Så bra - og hold ut!

Vi har kjørt samme regime(!)/rutine siden Thomas var ganske liten. I seng til samme tid hver dag. Han gleder seg til å komme opp i senga for der vet han det er to sutter.

Ellers så bytter jeg og mannen på å legge han annen hver dag, den som ikke legger han tar kveldsstellet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...