Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Har en gutt på snart 10 med diabetes. Sliter med ustabilt blodsukker. Syns det er helt tilfeldig hvordan blodsukker blir. Kan gi samme mengde insulin til samme mengde mat. Føler det er utrolig vanskelig å vite rett doesering, fordi det ikke er noe system. HbA1C har steget fra 7 tallet til 8,8 sist gang. Blir jo bare høyere og høyere. Har brukt pumpe et års tid, men like ustabilt. Flere som sliter med ustabilt blodsukker her? Har lurt på om jeg skal spørre legen om lantus neste gang, men har hørt han er litt kjip på å søke trygdekontoret om denne. Er det noen som har erfaring med lantus her? Om det har blitt god bedring etter denne ble tatt i bruk?
vi blir 4 :o) Skrevet 31. januar 2008 #2 Skrevet 31. januar 2008 heisann! har ingen barn med diabetes, men var selv 11 år da jeg fikk diagnosen. Vet av erfaring og prat med andre diabetikere at det er vanskelig å regulere et barn. Høyt aktivitetsnivå, hurtig vekst og etterhvert hormoner har mye og si. Jeg har selv brukt lantus og var veldig fornøyd med det. Virkelig verdt å prøve! Lantus førte til at jeg kunne sette lavere doser med hurtigvirkende, og at blodsukkerene generelt holdt seg mer stabile. Grunnen til at jeg sluttet var planlagt svangerskap, og at Lantus på den tiden ikke var testet tilstrekkelig på gravide. Ta kontakt med legen eller dia.spl og spør om å prøve. Ingen barn med ustabilt blodsukker får nei! Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå