Gå til innhold

Har du bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mange som har fått bekkenløsning her?

Har du fått det som diagnose av legen, eller er det "egendiagnostisert"?

Når begynte du å kjenne det og hvordan utarter det seg for deg?

Om du er usikker på om du har bekkenløsning eller trenger gode råd -sjekk tråden "Bekkenløsning? Gode råd.....". :)

Lykke til alle sammen og måtte alle bli mye bedre!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136574306-har-du-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du mistenkjer bekkenløysing, så gå til manuell terapeut er mitt råd!

Eg fekk beskjed av fysioterapeut og lege at eg hadde bekkenløysing sist svangerskap - utan at eg fekk meir hjelp enn det. Denne gongen kjente eg teikna tidleg og gjekk til manuell terapeut, som konstaterte at eg IKKJE hadde hatt eller har bekkenløysing, men skeivbelastning på bekken. Det gjer minst like vondt! Han sa og at dei færraste har løysing, fleste har låsning. Så det er verdt ein grundig sjekk. Låsning kan ein nemleg gjere noko med!

Eg har fått eige treningsopplegg som eg skal gjere kvar dag- og det går heilt supert så langt. Viss eg når eg vert tyngre byrjar få smerte skal eg komme attende og få moderert treningsopplegget. Må seie at eg er veldig fornøgd med grundig sjekking og super oppfølging. Føler meg endeleg tatt på alvor denne gongen!

Så gå til ein som veit kva han/ho driv med og kva bekkenløysing/låsing er for noko, for å få optimal behandling!

Lukke til!

Jeg har desverre fått bekkenløsning nå og er 100% sjukemeldt... skikkelig kjedelig... Men jeg kjente det først helt nedest nedsiden av halebeinet med smerter der... så satte det seg foran og jeg sliter VEDLIG med å bøye meg ned til gulvet, og å sitte rett opp og ned... føler meg helt hemma. Gå i trapper o.l. er også helt håpløst noen ganger... nå venter jeg på time hos fysioterapaut og håper det vil hjelpe... Vil ikke ha det sånn :(

Ja jeg har bekkenløsning!!! Menlegen min har ikke sagt det!! Har vart gravid tidligare å vet åssen det føles!! Er tyværr ikke sykmeld detta pga att jeg ikke jobbet tilrekkligt lenge på det nye jobbet før å ha krav på sykpenger!! Må si jeg sliter verklig, å ser fram imot en sykmelding!!

• 2 uker senere...

Har hatt bekkenløsning i de 2 andre sv.skapene og kjente raskt igjen sympomene denne gangen å (ca uke 6). Kjenner det mest når jeg ligger, selv med dyne mellom bena. Men har faktisk ikke blitt så dårlig ennå som jeg fryktet for. Kjenner det godt på spaserturer og sitting over lengre tid, men altså ikke så ille ennå. Det er sm både i haleben og oppover bekken samt symfysen og tidvvis på hver sin side av halebenet.

Har veldig lyst å ta meg en tur innom en manuell terapaut for å hindre en evt forverring. Og evt vanntrening i varmt vann.

Annonse

Fick diagnosen idag :(

hade verkligen hoppats på att det var något annat. har varit deppad i hela dag.. så nu ska jag stoppa i mig lite pizza(som om det hjälper.....!)

Hoppas att fysoterapi gör att det håller det i ro bara. Driver en egen salong och är ensam på jobb...så det passar väldigt dåligt. Kan bara inte vara hemma, måste jobba för att kunna få firmat till att gå runt! :) Baksidan av att driva eget...(!)

det låter ju som om det kan finnas hopp i tunnelen då! :) ska pröva att se positivt på det. Väldigt svårt att orka med allt och samtidigt ha humöret uppe när det gör ont i ryggen nästan 24 timmar i dygnet..

Jeg er usikker på om det er bekkenet mitt som verker, eller om det er noe annet. Kan noen av dere hjelpe? Legen min sa at jeg ikke fikk bekkenløsning før magen var stor (og min er bitteliten).

Jeg er i 16. uke. Jeg har veldig vondt i halebenet, og det "knekker" litt i blant. Jeg har vondt hele tiden i lysken på den ene siden, og ut på låret (vanskelig å forklare). Spesielt vondt når jeg kjører bil, sitter eller ligger med bøyde knær. Jeg har hatt sterke smerter i korsryggen i litt tid (men det sa legen bare var vanlige smerter som ikke hadde med graviditet), men nå har de "korsryggsmertene" gått over til å være vondt i halebenet.

Er dette bekkenet, og er det sånn en startende bekkenløsning kjennes ut, eller er dette noe som er vanlig og kommer til å passere? Vet det ikke er et godt svar å gi, men kanskje noen kan gi noen råd?

Sa legen virkelig det? Bekkenløsning påvirkes av hormoner, og trenger ikke ha noe med størrelse på magen å gjøre. Det produseres masse av et spes hormon i svangerskapet (husker ikke hva fysioterapeuten kalte dette hormonet), og dette hormonet gjør bekkenet mer "slarkete" for at det skal gi etter og gi plass til barnet når det er på vei ut. Disse smertene kan komme tidlig i svangerskapet.

Høres ut som du har ganske like smerter som meg, og jeg har fått diagnose bekkenløsning av både lege og fysioterapeut. Skal begynne på vannjogging på fredag, for fysioterapeut mente dette ville være mest effektivt.

Jeg er 15+0

det er jo helt utrolig hvor intetanende noe leger er. kom deg til jordmoren heller! Jeg fikk bekkenløsning i uke 9! har vært halvt sm først, men det funka ikke, deretter aktiv sm, det fungerer veldig bra men er jo kun mulilg i 2 mnd. Nå skal jeg prøve noe tilrettelegging 7 timr i uken. Vil bare si til deg at denne legen din høres ikke ut som om han vet noenting. Det er selvfølgelig vanligst å BL rundt uke 20, men hos andre er det det første tegnet får om sin graviditet. Det er kun en ting som hjelper mot bekkenløsning, ta det med ro og ikke rpes deg selv! Presser du seg selv blir det bare værre. Det gjelder alle typer bekkenløsning. pass på deg selv og barnet denne perioden, så kommer du tilbake til arlivet tidsnok:)

Jeg har bekkenløsning og dette er mitt andre barn! Et godt råd: Dra nå å få dere akupunktur!!!!!! Det er et mirakel for meg!!! Jeg er blitt frisk!! men må dra en gang i uken da for å holde det med like! Det er helt fantastisk! Nå kan jeg gå opp og ned trapper..ingen problem å sette seg eller gå ut av bilen og det beste..jeg kan svømme uten at det gjør vondt!

Annonse

Da var jeg sykmeld pga bekkenløsning!! Litt tidligare en jeg tenkt meg men men!! Har hatt bekkenløsning i over 8 uker nå å jeg klarte ikke en dag til på jobbet!!! Så nå ska jeg kose meg med den lille hjemme å ta hand om spiren i magen!!!

Jeg har begynt å få bekkenløsning tendenser. Det gjør skikkelig vondt i korsryggen og ned i hoftene og halebienet. Har sagt i fra til legen fordi det var skikkelig ille i går og fikk ikke til å gå på jobb. Jeg jobber i barnehage og det er mye tungt arbeid.

Mitt dilemma er at min prøvetid er ikke over før i april. Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt...er det fare for at jeg kan få sparken?

Lurer derfor litt på om det er noe trening jeg kan begynne med for å forebygge dette? Er livredd for å få sparken!!! Noen som vet??

Hawiis- Hur lenge har du jobbet der du jobber nå?? står det noe speciellt i kontraktet ditt angående sykmelding??

Som NAV har sagt til meg (ska ikke tro så mye på dem, de ljuger om det meste så) så kan du bli sykmeld etter å ha vart ansatt i en månad!! oansett hur mye du har jobbet!! Dem kan ikke ge deg sparken pga graviditeten det har dem ikke lov til...

Syns du ska snakke med din lege.. Kanskje han kan sende deg til fysoteraput!! Ibland pleier det hjelpe, annars kan du prøve å ta en tur til svømmehallen!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...