Gå til innhold

Mannen har ombestemt seg, men tror løsningen er funnet :o) Men kan dere hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Vi hadde bestemt at gutten vår skulle få navnet Helgar Olai.

Men etter noen uker kom mannen å sa at han ikke ville ha det navnet alikevel.

Da fikk han beskjed om å finne noe annet, hvorpå han faktisk gjorde. Han satt i flere dager å lette, og plutselig kom han med Conrad Olai.

Olai var fast bestemt, da det er oppkalling etter ei barnløs gammel tante. ( Blir heller ikke brukt til daglig, men alle våre barn har to navn på papiret.)

Må nok innrømme at jeg også synes Conrad er finere enn Helgar.

Men mitt store spørsmål er:

Skal vi skrive Conrad med C eller Konrad med K?

Har ei jente fra før som har navn som begynner på C og to jenter som har navn som begynner på E.

Personlig synes jeg det blir litt dumt med en som begynner på C og en på K, eller er det bare meg som er litt for opphengt i flisespikkeri?

Fortsetter under...

Annonse

Conrad Olai var et tøft navn. Synes navnet blir mye kulere og stiligere når du skriver det med c. Conrad Olai var fint, men synes kanskje Conrad Nikolai er enda bedre. Da får du både et maskulint og et litt feminint navn i samme slengen;)

Best med K, ja. rett og slett fordi jeg aldri har sett det skrevet med C... Hadde vært noe annet hvis det var like vanlig å bruke C som K, men jeg tror ikke det er tilfelle. Synes ikke det er dumt med to C'er og en K i søskenflokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...