Gå til innhold

Jeg har opperert meg nedentil. Hva med fødsel denne gangen??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har det noe å si tror dere? Har redusert kjønnsleppene siden forrige fødsel.. Og de blir jo på en måte strekkt i under en fødsel? Kan det bli komplikasjoner tror dere? Kirurgen nevnte ingenting om det altså...Vil ikke nevne det til jordmoren eller fastlegen min heller, er jo utrolig flaut da...

Fortsetter under...

skjønner at du synes dette er flaut men kan jo være mange grunner for å gjøre en slik operasjo.....prøv å samle mot og ta det opp med jordmoren...hun har jo peiling og forholder seg jo profesjonelt til ditt spm:)Det vi lføles betryggende å VITE når det ehle er overstått.tvi tvi:)

Spørs kanskje litt hvor du har arr. Snakka om ruptur med min jordmor og hun sa det var vanlig å klippe litt hos de som har hatt ruptur og dermed har arr i mellomkjøttet.Det er ikke bra å revne der du har arr, sa hun. Så alt etter hvor du har arr, skulle vel iallefall jordmora som er med på fødselen fått vite om operasjonen din iallefall.

Jeg ville sagt i fra. Tror ikke det har noe å si for deg. Ingen komplikasjoner i alle fall.

Jeg ble faktisk litt nysgjerrig på dette med operasjon nedentil. Jeg har nemlig to ulike indre kjønnslepper. Den ene er mye større enn den andre. Legen min sa en gang (etter spørsmål fra meg) at hadde jeg bodd i USA, ville nok de ha "pyntet" litt på meg. Hun mente nok da en operasjon. Har tenkt litt på dette og kunne gjerne gjort "leppen" min mindre. Hvor og hvordan ble dette gjort hos deg? Privatklinikk??? Hvordan var det etter operasjonen?

Takknemlig for svar!

Hei.

HI her....

Gjorde det på en privatklinikk ja. Kostet 15 000.. Må si jeg angret meg de første 14 dagene, var så utrolig vondt der nede, var helt j.... å gå, og guri så det klødde!! Var ganske ok der nede etter 3 uker..

Angrer meg ikke lengre, er så superglad for at jeg gjorde det. Absolutt verdet pengene!!!

Var en veldig enkel operasjon, tok ca 20-30 min til sammen. Kirurgen ska bare av det ytterste av kjønnsleppene, og sydde sammen. Fikk ikke narkose, men noe sterkt bedøvende, så hele opperasjonen var egentlig bare deilig, synes det var litt synd når den var ferdig faktisk, hehe....

Hei.

Jeg har tatt en slik operasjon selv, og har født, det var ikke noe problem under min fødsel.. Et tips kan være å smøre kjønnsleppene med jordnøttolje hver dag fra ca 4 mnd og fram til fødsel, det er med på å myke det opp, og minske sjansen for å "revne".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...