Gå til innhold

Er det flere her som bruker metformin??

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bekjed fra legen at jeg har PCO.

Hun snakket om at jeg burde begynne på metformin, men ikke så lenge jeg forsøker å bli gravid, fordi det var for lite forsket på.

Men så leser jeg her inne at at det er mange som bruker det, og alle her forsøker vel å bli gravide.

Skal jeg ta det opp med legen min igjen kanskje?

Hm, vet jo at vektnedgang øke sjansen for å bli gravid, så kanskje verdt et forsøk??

Fortsetter under...

Jeg bruker metformin som hormonstabiliserende, såpass at jeg blir gravid. og det funket på meg og. Vekta går nedover, og det klaffet på første forsøk. Desverre mistet jeg, men da vet jeg ihvertfall at det går.

Er også anbefalt at de med pco/pcos skal gå på metformin ut 12 uke av svangerskapet, for det hjelper egget å feste seg. (var ett program på tven om det). Så det skal jeg prøve neste gang.

Men, har og fått beskjed fra gynekologen min om at metformin og graviditet ennå er under forskning, og hvis jeg ville gå på metformin når jeg var gravid så måtte han kontakte de som holdt på med denne forskninga (i tr.heim). Er mye pga at du skal ha ekstra oppfølging osv. Men nå har jo ikke jeg planer om å gå på metformin hele svangerskapet (når det skjer), bare de første 12 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...