Gå til innhold

Slanking/ reductil

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å gå ned 10 kilo. Jeg vil da være normalvektig i hht. BMI. Min BMI er nå på 28. Vet at grensen for å få Reductil er BMI på 30. Er det noen som har fått dette av legen tiltross for lavere BMI enn grensen?

Jeg har lagt om kostholdet og trener to-tre ganger i uken (gjort dette i tre mnd), men det ser ut som om kiloene har satt seg bom fast.

Er reductil på noen måte "farlig". Jeg har ingen helseplager fysiske/psykiske, foruten en stoffskiftesykdom som jeg er under behandling for. Ser ingenting i felleskatalogen om at slike sykdommer er en kontraindiksjon.

Noen som vet om reductil egentilig er en medisin for noe annet? eller om det er en ren slanketablett? Hvordan virker den? Avførende? Dempende på matlysten?

Er litt frista til å bestille på nett for å slippe å gå til legen som jeg kjenner ganske godt. Noen som vet hvor man kan bestille og hva det koster?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136572265-slanking-reductil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Lurer egentlig på alle de samme tingene som deg!

Det eneste jeg kan svare på er at det er, etter som jeg har forstått, ikke mulig å bestille reductil over nett lengre... tror det er nytt av året. Så vi må nok ta turen til legen. Sikkert best egentlig, siden det virker som det er veldig viktig med oppfølging fra lege.

En annen ting jeg lurer på er hvor mange som har klart å holde vekta etter endt kur? Vet det er flere som går ned med piller, og opp med en gang de slutter, så må de begynne på igjen... så fortsetter de sånn opp og ned.

Har bare lyst å prøve det i en periode for å få et spark i ræva, og kiloene til å "løsne" litt...

Husker ikke noe om inholdet i Reductil, men ideen er at det skal gi deg mindre matlyst. Legen min sa at tidligere ble amfetamin brukt som slankemiddel, men av innlysende grunner så brukes det ikke lenger. Da ble Reductil utviklet, som er en slags kopi av amfetamin. Det er selvsagt en meget forenklet forklaring, men uansett, min erfaring er at det er ekstremt dyrt og hos meg hadde det ingen effekt. Lykke til uansett.

• 3 uker senere...

Eeeeh... kopi av anfetamin? Hvor har du det fra?

Reductil ble utviklet som en lykkepille for å dempe depresjon! Men det hjalp ikke tilstrekkelig nok, men da oppdaget de at den reduserte matlyst og søtsug, og dermed ble det en slankepille i stedet.

Dyrt?? Det koster ikke mer enn 391,- nå, og jeg brukte mye mer på snavvel, og tullmat før jeg begynte med disse. Den hjelper dessverre ikke alle, men om den hjelper er vel ikke 400 kroner mye å tape...

For min del går jeg ikke ned i vekt, dersom jeg ikke trener samtidig. MEN den gjør at jeg blir raskere mett, og jeg slipper det sykelig søtsuget jeg hadde. Dette alene gjør i alle fall at jeg slipper å gå opp i vekt, og generelt får ett sunnere kosthold.

Den virker forresten ikke avførende... heller motsatt. Fikk veldig treg mage i starten, til jeg fikk regulert kostholdet.

Pillen KAN være farlig i så måte at man kan få økt blodtrykk, og bør derfor følges opp av lege hver 14. dag.

Tidligere sa legene 30 i BMI, men nå er grensen 28 - så hvorfor ikke spør legen din? Det kan jo være godt som drahjelp, samtidig så får du oppfølging.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...