Gå til innhold

Hvordan fortelle dette til sjefen???


limh

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt gravid på prevensjon og etter mange tårevåte kvelder har jeg bestemt meg for å gjennomføre dette. Det var mange grunner til at jeg tvilte - en grunn er at jeg allerede har et barn med spesielle behov som trenger ekstra oppfølging daglig, en annen grunn er at jeg ikke har vært sammen med pappaen så veldig lenge......

 

I fjor var jeg langtidssykemeldt og etter sykemeldingen har jeg fått tilrettelagt arbeidstid pga barnet mitt - han kan ikke ha så lange dager som det er vanlig for barn å ha i våre dager. Det var en proses hvor jeg virkelig måtte stå på krava, fikk høre av sjefen at hun ikke kunne ta hensyn til at jeg syntes det var hygelig å gå hjemme med barnet mitt på morgenen frem til han begynner på skolen. Med hjelp fra fagforbundet mitt fikk jeg likevel saken igjennom til slutt. På grunn av dette opplever jeg at sjefen min på jobben stadig slenger kommentarer til meg. Etter hvert har jeg i stor grad lært meg å overhøre disse, men selvfølgelig hender det at det går inn på meg.

 

Nå har jeg som sagt blitt gravid - det var ikke planlagt i det hele tatt. Merker nå at jeg går og gruer meg litt til å slippe nyheten på jobben, jeg vet at jeg vil få kommentarer i forbindelse med dette.

 

Noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synest du skal ta kontakt med verneombudet på arbeidsplassen din å forklare situasjonen, evt arbeids-tilsynet for å få vite dine rettigheter,

Verneombudet kan hjelpe deg med å fortelle, takle og det gir deg noen å lene deg til om det skulle bli tøffe tak. Har du noen som står deg nærmere enn andre på jobben? Kan evt prate med vedkommende og få litt støtte, om du ikke har det så er igjen verneombudet et bra alternativ.

Det er fryktelig at det skal være på denne måten, men desverre så er det slik noen steder, noen sjefer er ufordragelige med total mangel på empati og forståelse!!! Jeg har en slik sjef selv!!

Stå på kravene dine, selv om dette ikke er enkelt!

Håpet det går bra for deg!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...