raggs Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hei alle sammen med tvillinger i eller utenfor magen:-) Jeg lurer på hvor tidlig en kan få bekreftet/avkreftet tvillinger? Jeg er nå snart 12 uker på vei og har STOR mage. Jeg har en sønn fra tidligere, vel 4 år, og sammenlignet med den graviditeten ser det nå ut som jeg er 6-7 måneder på vei. Jeg har ikke økt noe særlig i vekt, men syntes jeg fikk mage veldig tidlig i svangerskapet denne gang. Tok det opp med legen på første kontroll, var da ca 7 uker på vei, og han mente kanskje vi hadde tatt feil av siste mens, at det ikke var en ordentlig mens. Men ved undersøkelsen mente han det var "riktig" størrelse i forhold til vår egen beregning av termin. Husker ikke helt om tvillinger var et tema i det hele tatt. Har fått innkalling til UL i mars og har ingen kontroller før den tid (få kontroller med nummer to, synes jeg forresten), men vet ikke om jeg klarer å vente til da med å få vite enten det ene eller det andre. Noen tips, egne erfaringer osv? PS: Det er ikke tvillinger i familien på noen av sidene og frøet er "home made", hva er egentlig sannsynligheten for tvillinger da?? Takk for alle svar!!!! Er svett av tanken nå.... :-)
nå er vi fem Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hei! Har inntrykk av at de fleste her inne har fått totalt sjokk når legen ved UL har sagt at de venter tvillinger fordi de fleste har de hjemmelaget og uten tvillinger i familien. Veldig mange som fikk vite det før uke 10 ved UL på Volvat e.l. her tror jeg Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til Volvat e.l for en UL så slipper du å vente så lenge:-)) Jeg er i alle fall glad for at jeg har hatt så lang tid på å venne meg til tanken og forberede meg på at det er to små jenter som venter på å se dagens lys. Og skulle det vise seg at det er to så gir panikken seg fort og blir erstattet med en blanding av nye følelser: glede, forundring, stolthet, litt redsel, men mest glede og stolthet synes i alle fall jeg:-)) Lykke til!
Oslo-71 modell Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Jeg fant ut at jeg skulle ha tvillinger på UL i uke 8. Lurt å bare ta en sjekk hvis du lurer veldig:-) Lykke til!
Pluttiplutt Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Vi fikk vite det i uke 5. ved en tilfeldighet. Var innkalt til UL for å utelukke at noe var galt pga mye smerter. Det viste seg at alt var normalt og at vi hadde 2 stykker der inne. Har ingen tvillinger i familien og disse er "hjemmebakte" Så muligheten for to eggede tvillinger er der selv om ingen i familien, langt bakover har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå