Gå til innhold

Flere som har det slik?


m*78

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en god del stikkinger i magen, noe som sikker kommer av at livmoren vokser. Men er også plaget av at det "hugger til" i magen, hvis jeg reiser meg brått opp. Skikkelig vondt, å blir engstelig av det. Må reise meg rolig opp, å rette meg sakt opp for å unngå det.

Er sykemeldt pga. høyrisikosvangerskap, å skal ta det mye med ro. Hvis jeg bare gjør littegrann, som å løfte litt for mye på ungene mine, gå en tur, eller sitte for lenge, uten å legge meg ned innimellom så tiltar stikkingen, pluss at jeg kjenner at livmoren trekker seg sammen, vondt!

Minner om kynnere, men synes jo selv at det høres vanvittig tidlig ut da. Er 8+1, så kan ikke helt få meg til å tro at det er kynnere heller da...

Flere som har det slik?

Håper vel på å bli litt roligere, om vi er mange som har det slik, å jeg kan tenke at det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg kjenner også kynnere. Er helt sikker på at det er kynnere selv om gynekologen min sier at det er for tidlig. Begynte å kjenne det rundt samme tid som du er nå. Ble engstelig og fikk derfor tid hos gynekologen for ultralyd. Alt stod fint til med den lille. Skal på ny ultralyd i morgen og skal da ta det opp. Mine kynnere har tatt seg opp. I dag var det så vondt at jeg måtte puste dypt i flere minutter. Tok kontakt med jordmor og hun sa at det var ikke så mange som fikk det så tidlig, men at det var innen for normalen spesielt for de som hadde født før.

 

Håper dette har beroliget deg litt.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt den følelsen av "smerte" når jeg reiser meg fort opp eller tar hurtige vendinger, jeg synest det virker som om det er strekninger dette også men at det skjer litt for raskt og derfor blir mer smertefullt.

Vet ikke om dette var helt samme som deg, men jeg har lært meg å ta det litt roligere og bare bero md at dette ikke er farlig, men kroppen/livmorens måte å si at "hei... slapp litt av da"

Håper alt går bra med deg, bare prøv å ta livet litt mer med ro så går dette fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker å ha lest om det for jeg var plaget med det du beskriver + masse kynnere i mitt andre svangerskap. Forklaringen var at livmoren må jo vokse for å få plass til fosteret og da kan det kjennes som stikking eller lignende. Når en tenker etter så er det jo helt fantastisk hvordan kroppen endrer seg under et svangerskap, skulle jo bare mangle at en ikke skulle merke noe ubehag. Hvertfall når man er litt ekstra obs. på hvordan kroppen har det. Men tenker og at kroppen har sin måte å si stopp opp å ta det litt med ro.

 

Du må lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen. Prøver å ta det rolig, å tenke positivt, men ikke altid like lette da :-)

Glad for at denne siden finnes, hvor det alltid er noen klar til å støtte opp når det trengs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...