Lille bolle nr 2 Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hvordan lages det egentlig? Jeg har ei jente på 3,5 mnd og begynner å lure på om jeg skal starte med litt fastere føde siden litja nå har passert over 1000 ml mme i døgnet. Jeg bruker Avent sine flasker så hvilken str på tuttene bør jeg da bruke hvis jeg skal gi velling på flaske?
Matja Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Velling er jeg ekspert på ;-) Du må kjøpe tutter som er for velling. Mam sine har et + istedet for feks 3 og dråper. Tror avent også har det. Jeg har til tider ikke hatt tutter og da har jeg bare laget litt større hull selv. Hvis du skal gi velling til en så liten baby må du ikke lage like mye som om det var melk. Det er jo ganske kraftigere kost liksom. Metter mer. Jeg har fått det opp igjen et par ganger fordi det har blitt for mye. Når de er så liten kan du bruke grøt som blandes rett i melken, så da tar du feks 100 ml melk (eller rundt det ut fra hvilken melk du bruker) og et par te-skjeer med grøtpulver. Det blandes godt ut og blir ikke klumpete når du bruker grøt som skal blandes med melk. Når din lille blir større og du vil gi velling, lager du først melk, så grøt, heller melken over grøten, stavmikser det og heller det tilbake på flasken. Høres innviklet ut, men det går som en lek når du har gjort det en stund Bare å spørre mer hvis du ikke skjønte dette Lykke til!
Matja Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Det er bare 4-mnd grøten som kan blandes med melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå