Gå til innhold

Tips til reise vei til Danmark...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha leita mye rundt etter ulike reisemetoder, så er jeg kommet fram til at å ta båt er det beste.

dfds.no

Der reiser du 17:00 fra Oslo og er fremme 09:30 neste dag i Køben.

(så rekker du akkurat det du skal i Danmark + litt til)

Båten går igjen kl 17:00 på ettermiddagen og er fremme neste dag kl 09:30.

Det er forskjellige priser etter hvilke lugarer o.l, men fra 500,- - 3000,- for to pers,, tur/retur.

Du kan også bestille kun en dag i forveien!

Har funnet ut at dette er det rimeligste, minst stressende, behagligste og det tar kort tid.

Skal jo nevnes at jeg blir sjøsyk, så skal til legen for å få reisesyketabl. som er trygge for gravide.

Lykke til alle sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du blir sjøsyk så må vel fly være bedre? Vi har alltid flydd fra Oslo med Sterling til en rimelig penge (alltid mer i rute og billigere enn Norwegian er vår erfaring) - ser du f.eks på mandag 21 januar kan du komme deg tur retur for 650 kr- og toget "til Stork" går jo fra flyplassen. Så tar hele "operasjonen" også bare en dag, og det eneste "stresset" er i så fall at man må stå opp tidlig. Synes personlig at båt høres mer stressende ut:))

Skrevet

Ja, dere har det enkelt i hovedstaden, her vestpå har vi ikke noe valg, her blir det SAS tur-retur (så fremt man ikke vil gamble på å reise via Oslo og bytte flyselskap der), og få billigbilletter, jeg bruker ca 5000,- tur/retur på flybilletten, hver gang.... Ser frem til at Sterlig starter flyrute til København i mars. (Selv om det ikke kommer til å bety noe for meg, var i Køben i dag og nå sitter spiren, det tror jeg fullt og fast!)

Skrevet

Hehe, blir enda dårligere av å kjøre fly.

Vi tar det som en kosetur vi da, og det blir to overnattinger i egen lugar, på en båt med svømmebasseng, kino, restaurant osv osv, så snakk om å nyte livet samtidig...

Ja, jeg er glad jeg bor så nærme Oslo, ting er nok mer komplisert hvis en bor lenger opp eller ned i landet.

Ja nå sitter spiren Rakel!!

Lykke til..

Skrevet

Jeg anbefaler ikke Sterling. Du kan risikere å ikke få sitte sammen med barnet ditt. Selv opplevde jeg det, og Sterling viste ingen interesse til å rydde opp. Jeg fikk sete bakerst i flyet og min sønn på 4 år fikk plass nesten fremst. Takket være velvillige medpassasjerer løste det seg. Legg i så fall til at du må forhåndsbestille seter (dyrt!).

Skrevet

Beklager veldig det forrige innlegget. Leste ikke godt nok hva som ble diskutert. Ville bare advare mot Sterling, men det kom nok ut litt ufølsomt i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...