Gå til innhold

kan man fryse boliglånet i studietiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vi har kjempelyst til å kjøpe når vi skal flytte. har termin 1. august, og hadde vært kjekt når lillen kommer... nå har vi råd, fordi begge jobber, og det går greit når jeg skal ut i permisjon og.. men året etter permisjon har vi begge lyst til å starte å studere, og da går det ikke å betale huslån samt. alt annet som trengs.. noen som vet om boliglånet kan fryses? synes jeg har hørt noe om det..

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke boliglånet kan fryses,men man kan inngå en avtale om avdragsfrie år.dvs. man betaler bare rentene i så og så lang tid,til lånet begynner å løpe igjen.opp til 5 år tror jeg.

Men det er jo bare å ringe en bank og spørre det vel!? :)

hilsen janne!

Skrevet

Har aldri hørt om at boliglånet fryses nei. Tror ikke banken tjener så godt på det ;o)

Men som hun over sier du kan få avdragsfrihet, slik at dere kun betaler renter i perioden.

Derimot er det vel slik at stduielånet kan fryses i vanskelige tider :o)

Skrevet

okay, takk for svar.. ja, vi skal ringe en bank, men har nettopp hørt en kollega si hun skulle fryse lånet når de skulle studere, så tenke vi kunne spørre her først :)

Skrevet

Man kan få avdragsfritt, i 5 år men rentene må fortsatt betales og med et lån på ca 2 mill blir det rundt 10-12 tusen i mnd.

Er litt usikker for vi har ikke kjøpt selv enda men venter på et krakk nå :) Hehe...

Skrevet

tror det er det mange mener når de sier at de har frøset lånet sitt, nemmelig at de har avdragsfrieår:)

Vi er inne i vårt 3. avdragsfrie år, ettersom jeg er student og kun samboeren jobber. Har også snakkes med banken, slik at etter endt 5.år så får vi laget en ny avtale på enda flere år. Er jo ikke ferdig med utdanningen min om 2år jeg for å si det slik:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...