♡ Jersey ♡ Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe?? Eller må jeg sy selv? De anbefalte at jeg burde ta med selv. siden de fort gikk tomme...
1baby,og 1 spire Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Prøv på Apotek, helsekost eller kurbad. Jeg fikk min fra ett kurbad men så dem hadde den samme på Apoteket nå for noen uker siden.
Gjest mphs Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Om du kan sy selv er det mye billigere. Skal gjøre det selv også.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Sist sydde jeg selv av en knesokk. Funka som fjell;)
15.mai :) Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jøss!! sydd selv? hva er oppskriften? var og kjøpte en på apoteket idag. en sånn til å ha rundt nakken, så den var ikke så stor. Og veldig dyr. Tror den kostet ca 250kr..
Gjest mphs Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Den du trenger under en fødsel trenger ikke være formet etter f.eks en nakke så det er faktisk super enkelt. Her har du oppskrift. http://www.ammetaka.no/Baby/rispose.php
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er kanskje litt fjern, men hva skal dere med risposer? Hvilken funksjon har de?
♡ Jersey ♡ Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 De er visstnok bra å legge under ryggen og på magen når man føder, som lindring... ????? Ikke vet jeg, he he, men det virket som om det var veldig vanlig da jeg var på svangerskapskurs! Mye en skal vite, he he
Vimsemamma og trolldukka Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jøsses, da lærte jeg noe nytt i dag også Får ikke tilbud om svangerskapskurs her vi bor. Ja, det er mye å tenke på,hehe:)
3 gutter iløpet av 4,5 år Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Skal ha nr 3, var på svsk.kurs m nr 1, men har ALDRI hørt om risposer..... Hørtes veldig underlig ut....
Gjest mphs Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Jeg brukte kun risposer som smertelindring på sykehuset under min første fødsel. Det hjalp veldig.
gulda Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Fortell mer.. Hvordan ser de ut? Tenkte umiddelbart på de små erteposene vi løp rundt med i gymmen når det var stafett o.l.. En stor variant av dem..? Dette her var helt nytt.. holder det med èn, eller? Hvordan brukes dem? bare til å ligge på?
15.mai :) Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 fikk tips om det på fødselskurset. Det er bare en tøypose som trolig inneholder ris. Man varmer den i mikroen og den holder lenge på varmen. Fungerer som varmeflaske, men varmeflasker er ofte tunge og kan bli ubehagelig å ha på magen når man har vondt. Risposen er lettere og deiligere. Og funker godt til stive muskler og stressnakke. Så alltid smart å ha hjemme. Og itillegg greit å ha en i vognen når man skal ut å trille nå i kulda. Bare huske på å ha den under pleddet så den ikke er i dir kontakt med den lille menneskekroppen da den ikke tålen altfor mye varme. Det er visst digg å ha på korsryggen under riene eller på magen hvis man får vondt der. Prøvde idag, hadde mensenmurringer, funka kjempefint:) Løp og kjøp- eller sy!!! (visste ikke at de var så lett å lage, så jeg kjøpte, dessverre. Kosta 219kr på apoteket for en liten pølse til å ha på nakken. Tror jeg skal sy en litt større en som kan plasseres godt over hele korsryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå