Gå til innhold

Noen som kan gi noen oppmuntrende ord?:) håper jeg

Anbefalte innlegg

Har kjent intens smerte i nederst magen og ryggen siden i natt. Det kommer og går med 7-10 min mellomrom og varer i ca ett halvt minutt hver gang. Kan dette være begynnende rier? eneste er at jeg kan sovne i fra det og da merker jeg ikke noe før jeg våkner igjen. Redd for at det kan være noe annet.. evt hva? noen som har hatt det samme og som vet at det er rier. evt hvor lang tid har dere gått med uregelmessige rier? eller kan det forsvinne og ikke komme tilbake på en del dager? lei av ikke noe mer skjer...

Fortsetter under...

Venninna mi hadde det slik som deg; hun sovna fra det, men våknet av de. Kanskje når du våkner av de, så har de effekt? Vet ikke så mye selv. Jeg har vært sikker på at jeg var på vei i fødsel, men sovnet fra det etter to timer med "rier" med 5 min mellomrom og 40 sek lange. Det er neste 2 uker siden...Føden forklarte at (desverre) kan det skje at man er godt i gang og så stopper det helt opp. Mulig at de like vel har gjort en del modningsjobb. Livmormunnen min er flat og moden sa legen ved sist kontroll:) Allikevel kan jeg gå 2 uker over. Det er en uholdbar tanke. lykke til!

Sa jeg ikke at jeg ville ha oppmuntrende ord???hehe.. bare tuller. Ja, jeg var oppe på føden idag. I natt har jeg ikke sovet noe nesten pga riene. men de sa på føden at de var altfor uregelmessige at de kunne si noe om lengden på fødselen. Det virket som om det kunne skje ting idag, men også drøye ut. Nå har jeg gått meg en lang tur iallefall så jeg håper det gjør susen på å få fart på disse maseriene som jeg regner med det er.

Her er en oppmuntrende ide som jeg har lest i "På vei" med Gro Nylander. For å få ut gullungen din får du utlevert en sekk med rier som man får en etter en. Man vet ikke ikke sikkert akkurat hvor mange du har fått i sekken din, men den samme vonde rien kommer aldri igjen to ganger! Og hver rie du bruker tømmer sekken for en rie og fører deg nærmere gullet. Med andre ord er ingen rie bortkastet. Deet er du som tømmer sekken... Hjelper det så si ifra.. Jeg er ikke helt i tankebanen enda.. skal prøve det ut når det virkelig setter i gang.. :)

Annonse

Høres ut som du er i gang :o) Håper det blir noe framgang for deg. Om det blir for vondt eller du blir for sliten er det sååå viktig at du får formidlet dette til føden. Er ikke bare antall cm som avgjør om du får komme inn eller ikke.

Men... det hjelper å ha sex. Masse prostaglandiner i sæden - som modner mormunnen. Sa ikke jm det til deg. Hver eneste jm jeg pratet m ifm min fødsel pakket disse hentydningene inn på en søt måte. Slik babyen har kommet inn i magen din, slik skal den komme ut :o) Vi hadde 2-3 runder ifm fødselen, selvfølgelig i en tidlig fase, før riene blir så smertefulle at man må stoppe helt opp. Men jeg kjente helt tydelig at riene tok seg opp i frekvens, og noe i styrke.

Dessuten er det prostaglandingele som brukes når man skal settes igang og ikke mormunnen er moden. Dere får tenke på at det kan føre til at dere får premien tidligere. Også siste gang før fødselen :o) Kan bli en stund til neste gang :o)

Masse lykke til :o)

hei anettemor! :)

det er jo lovende at du i kveld er på føden med 3 cm åpning (kanskje mer nå??) i kveld. :) (sa jeg ikke at det fødestøvet kom til å hjelpe?!)

håper på baby i løpet av natta, jeg!! :)

god klem fra meg. ********************* :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...