Gå til innhold

Når man tar tidlig UL...


-Diddelidu- med spire!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det er da ikke alltid innvendig...

 

Jeg var hos legen til første kontroll i dag, er 9 uker på vei, og han tok utvendig UL. Han sa ikke noe om at det var noen spesiell grunn til det, virket som om han alltid gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. men er det egentlig bra for barnet? At man er inni der med UL-staven? Er jo de som tar UL ganske ofte.. Har jo hørt at det ikke er så bra med underlivsundersøkelse når man er gravid, ialelfall ikke tidlig i svangerskapet.. Blir ikke den UL-staven på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stockholms tjej

nej jeg tror ikke det er farligt for jeg har gjort innvendigt 4 ganger redan og jeg har hatt døfødsel innen så de er veldigt nøye og forsiktige denne gangen og jeg har aldrig hørt at det er farligt for barnet.=) men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror virkelig ikke det hadde brukt denne metoden hvis det var skadelig for babyen!

 

Ved en ul, brukes det lydbølger for å skape et bilde og ikke "skadlige" ståler som røntgen eller magnetiske stråler.

 

Man skal helst ikke ta prøver av livmortappen i starten av graviditeten, dette praktiserer iallefall mi lege. Men jeg hadde gu tidlig i svangerskapet og innvendig ul...

 

Husk at vi har sex igjennom hele svangerskapet og noen bruker dildo hele svangerskapet. Uten at det er noen risiko. Såfremt man ikke har et risikosvnagerskap!!

 

Så det er ikke noe å bekymre seg over:) det går så bra så!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Tok innvendig 5 ganger tom 11+6. Prøvde utvendig siste gangen, men da så de ingen ting. Jeg har noen kilo ekstra og det ble umulig å se noe annet enn en skygge :-)

 

Er nok ikke farlig nei, da hadde de aldri gjort det! Jeg hadde 2 forskjellige leger og hun ene var ganske brå, da var det litt ubehagelig resten av dagen, men den lille er fortsatt i magen min så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...