Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 er det noen som har erfaring med å bruke brystskjold som beskytter av brystvortene? Jeg er litt sår og da er det godt at ikke vortene "gnisser" på tøyet.Jeg har gjort det en stund nå, og det har hjulpet meg! Men jeg er litt i tvil om at det er bra for vortene... Er det noen som vet??
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 De selger et spesialprodukt på nettbutiken på www.ammehjelpen.no - ikke samme som brystskjold. Ser lurt ut, men har ikke prøvd det selv.
malla Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 jeg bruker brystskjold når jeg ammer.. spurte jordmoren min om angående dette å hun hadde vært på ammekurs å fått slike skjold anbefalt..så det er ingen fare å bruke de.. du kan jo prøve litt begge deler.. jeg har ikke hatt såre brystvorter en dag takket være disse skjoldene..å ingenting med de er skadelig på noe vis:)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 hei på de fleste apotek kan du kjøpe albueskjell (eller du kan plukke og koke selv), det brukte jeg når jeg var sår, da får vortene lufttørke mellom ammingene.
lisje marthemora Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Hei, jeg bruker skjold ,og har brukt det siden tulla var 3 uker, hun er nå 10 mnd.Det er ikke noe problem .Fullammet til hun var 6 mnd. Mange mener det kan svekke produksjonen men det merket ikke jeg noe av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå