Gå til innhold

Førstegangsfødende----> født før eller etter termin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på dette... har fått hørt begge dele:

"førstegangsfødende kan føde 3 uker før termin"

"førstegangsfødende går ofte over termin"..

Så lurer fælt her... og med en smule utolmodighet...

Fødte dere før eller etter termin og hvor mange dager før/etter??

Skrevet

Kanskje det egentlig ikke har noe å si? Om man er førstegangs eller flegangs? Alle kan føde både før og etter..

Skrevet

jeg er 1gangs, -7 dager idag etter ul termin, og sitter fortsatt her og venter :)

Skrevet

min jordmor fortalte at 50% føder før termin og 50% etter..uansett første - eller flergangsfødende...

Skrevet

Jeg fødte på terminen med mitt første barn.

Nå er jeg gravid med nr to og hadde termin i går

Skrevet

Vet at det er veldig individuelt når man føder, men bare litt arti å høre....

Man hører jo ofte at førstegangsfødende føder etter termin, og flergangsfødende før termin, og vi kan følge våre mødre ang før eller etter termin.

Man hører mye rart:) men fødselen starter når den starter!!

Det fins vel en statestikk på om førstegangsfødende føder før eller etter termin... tenkte det var arti å høre med dere her inne!!!:)

Skrevet

Førstemann kom 3 veker før termin. No berre ventar eg på at ditte me skal snart starte. he 26 dagar igjen te termin, men me min flaks må ej vel gå te 14 dagar etter termin dinne gongen.

Skrevet

Oj..hvis 50% føder før og 50% etter, er det ingen som føder på ytermindatoen da? :)

Skrevet

Hehhe, sitter selv å tenker slik.. at med min flaks så går jeg vel like lenge gravid som en elefant:) hehe!!

Har 23 dager igjen til ul-terminen... og 7 dager igjen til menstermin!:)

Så dette blir spennede!!

Skrevet

-Førstemann ble født 5 dager før termin.

-Andremann ble født 9 dager før termin.

Venter nr tre om 19 dager, men har tydelige tegn på at hun kommer før tiden. Min JM mener at hun mest sannsynlig kommer før termin, spesielt fordi jeg har født tidlig før. Men hun sier nogså at alt kan skje, så vi får nå se da.... Men hodet var festet allerede for 1 uke siden, og har murringer, nedpress og kynnere.

det er jo lov å håpe:)

Skrevet

Lenesan:

flisespikker:)

faktisk ytterst få som føder på termindato, fortalte de på føden på tirsdag....men spør min jordmor og ikke meg. jeg bare bringer videre det jeg er fortalt.

Skrevet

Bare 5% som føder på Termindato!

Skrevet

Å så spennende:)

Så de nevnte tegnene er tydlige tegn på at noe skjer??

Disse murringene, er det likt mensmurringer?? Og har du masse av det??

Har selv kjent det litt nå å da, men ikke lenge i gangen. Og jeg kjenner et sterkt nedpress når jeg er oppe å går.

Og jeg har fått mye mere kynnere etter jeg begynte med bringebærbladkapslene... men ikke vonde!!

Hodet hadde begynt å feste seg, men ikke helt fast... men det må ikke være helt fast før føsdsel starter???

Håper ting skjer snart:) Blir gal av å vente!! Sitter konstant å venter på at ting skal skje...

Skrevet

var av de 3% heldige og fødte nøyaktig på anntatt UL termin

Skrevet

Men, eg har ik hørt noke om at førstegangsfødende ska føde før el etter... Trur det bare e vås. Einaste eg har hørdt, e at fødselen ofte kan vara lengre første gang. Eg gjekk sjøl i ca 17 tima. Men, andre eg kjenne har vert ferdig mye fortere.

Skrevet

Jeg fødte 3 dager før UL-termin. (og ca 1 dag etter EL-termin..)

Men vi "valgte" datoen, og bestemte oss for å sette igang da, hehe... ;)

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Jeg fødte 17 dager etter menstermin,

og 9 dager etter UL termin

Skrevet

Første gang fikk jeg 13 dager før

Skrevet

med første fekk jeg 10dager før termin.

er spent på denne gangen:)

jordmor fortalte meg at jeg mest sannsynli kommer til å få før termin denne gangen også. fødselen var veldi kort også. 3 timer fra første vondte:) bra jeg bare har 20min til sjukehuse:D

Skrevet

fødte førstemann 14 dager over UL-termin.

Skrevet

Jeg var førstegangs og fødte 11 dager før termin

Skrevet

Min første kom 2 dager før ul-terminen og 3 dager før mens-terminen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...