lillir Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Oppstart med sprøytene i går,og gonal-f går kjempe greit å sette.. Men,, Skal også ha Klexane fremover,og den sliter jeg virkelig med! Snakk om å være pinglete!! Er ikke redd for sprøyter i det hele tatt,men når det gjelder å skulle sette de på meg selv,så feiger jeg skikkelig ut! I går måtte svigermor trå til,og ser ut som om jeg må bort til henne i dag også.. Men kan jo ikke holde på sånn i flere uker?? Noen råd??
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hihi:O)) Jeg vet hvordan du har det:O))) Er greit og sette på andre, men ikke på meg selv....er rett og slett bare og bestemme seg for og gjøre det...lukket nesten øynene første gang, men så gikk det så mye bedre etterpå da jeg oppdaget at det slett ikke var verken vondt eller farlig:O))
Julie73 Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Hei, sånt skjer. Selv har jeg super angst for sprøyter...så jeg brukte vel 1 timer på den første sprøyta....men ble flinkere og flinkere for hver dag. Jeg klarte det bedre når jeg pustet dypt inn i det jeg satte sprøyta, pustet så ut, dypt inn i det jeg presset inn medisinen og ut igjen. Inn når jeg tok ut nåla, og ut igjen etterpå - og en kjemperos til meg selv om hvor flink jeg hadde vært....hehe. Sitt godt og ha begge bena i gulvet - jeg synes det gikk lettere da...etterhvert. utrolig hva man får til når man føler at man må....og snart sitter gullegget vet du ;-) Lykke til.
lillir Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 Hei jenter,og takk for svar!! Har gått frem og tilbake ei stund nå,og prøvd å sette den forbaska sprøyta sjøl. Veit jo at det ikke gjør vondt,det svir bare litt etterpå.. Rister på hue av meg sjøl!! Pingle de luxe!! Men skal ikke gi meg,må jo få satt den en gang selv.. Takk for lykkeønskninger,og det samme til dere i prosessen..:-))
G77 m/ mirakel i magen Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Du er ikke alene om å ha pinglete øyeblikk!! Jeg måtte manne meg opp i en time før jeg klarte å sette første stikk med gonal-F. Og da jeg skulle sette den første sprøyten med Orgalutran tidligere i uken fikk jeg panikk og begynte å krampegråte. Måtte ringe mamma så hun kunne roe meg ned (hun er lege). Den første er alltid verst. Hvis man klarer å sette én går den neste mye bedre! Jeg pustet dypt inn når stakk den inn, og klemte så hardt sammen med fingene rundt valken at det gjorde vondt. Da var det den smerten jeg kjente og ikke sprøytestikket. Det er et helvete å måtte ta alle disse medisinene, og jeg syns vi er skikkelig tøffe alle sammen som klarer det. For det gjør vi jo! Lykke til!!! Håper du klarer å ta sprøyten. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå