Gå til innhold

Grøt hvor mange ganger daglig (4mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jenta mi er 4mnd i morgen. Nå spiser hun 2 ts grøt kl 18 hver dag.

Kan jeg trygt gi morgen og kveld? Eller gir dere større doser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du da å begynne å litt både morgen og kveld eller rett opp i full porsjon morgen og kveld? Vi kom vel opp i ca en halv porsjon på kvelden som var passe tykk og så begynte vi å gi det samme på morgenen også når han var ca 4.5 mnd.

Skrevet

Jeg tror jeg ville fortsatt litt forsiktig og ikke begynt med full porsjon iallefall. Men du kan nok gi både morgen og kveld hvis hun krever mye mat. Men hun er jo ganske liten da, så det er nok ikke vits i å stresse så veldig.

Jeg har faktisk glemt litt hva jeg gjorde jeg... Bare 4 mnd siden, men likevel. Hmmmm :)

Skrevet

Tenkte bare å gi 2ts om morgen og 2ts om kvelden. Det er vel ikke farlig:)

Skrevet

Nei, det høres jo greit ut:) Fant ut at vi også egentlig ville gjøre det på den måten og øke gradvis på den måten i stedet for å komme opp i full porsjon en gang om dagen og deretter legge til en porsjon til... Men det er jo kanskje smak og behag. Hun er jo ikke store jenta enda, som Matja sa over her, så bare ta det rolig og øk forsiktig så går det nok veldig fint:) Lykke til!

Skrevet

Jenta mi er også snart 4 mnd og vi har begynt så smått med smaksprøver av grøt.

Her er planen å gi en liten porsjon grøt på formiddagen helt til hun venner seg til det. Deretter begynne å gi ei flaske med velling på kvelden i tillegg.

Vi tenkte å gjøre det sånn fordi jenta vårres er veldig kveldstrøtt så jeg ser for meg at det kan bli mye styr for å få gitt ho grøt på kvelden. Derfor tar vi grøtspisingen på dagtid.

Skrevet

tusen takk for svar:)

Det går veldig bra med økingen. Hun sover hele natta! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg begynnte en uke før 4 mnd med litt risgrøt midt på dagen bare. Nå er han 5 mnd, og gir grøt kl 12 m evt fruktmos i og middag kl 16 (most potet/gulrot osv.). Sover også hele natten. Beg med det for ca mnd siden. 19-06/07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...