2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 17. januar 2008 #1 Del Skrevet 17. januar 2008 Er i uke 25, har to barn (3 og 1 år) jobber 100% som lærer. Må reise med ferge hver dag og gå en halv time hver vei til og fra jobb (ingen buss eller annen mulighet for skyss). Kjenner litt på vondt i bekken / bena hele tiden, men ikke noe som gjør at jeg ikke klarer gjøre det jeg må. Skulle så gjerne hatt litt tid til å samle opp litt overskudd. På arbeidsplassen blir det ikke satt inn vikar om jeg blir sykmeldt (var sykmeldt pga kvalme i 5 uker tidligere), rett og slett fordi det ikke er mulig og få tak i vikar. Har derfor ikke samvittighet til å be om sykmelding heller... Har ikke overskudd i det hele tatt. Kommer hjem fra jobb, og ligger/sitter stort sett rett ut til leggetid. Gruer meg til å reise på jobb for tiden, og orker heller ikke være særlig sosial på jobben. Er det noen som har noen tips til hvordan få litt energi? Skulle så gjerne fått litt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136568166-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Del Skrevet 17. januar 2008 Heia!!!! Var hos legen i går, og måtte rett og slett kaste inn håndkle!! Har lav blodproset som også gjør at formen ikke er på topp. Er i akkurat samme situasjon som deg, lærer og uten muligheter for vikar! Var også sykemeldt i høst,og følte det svært tungt å måtte sykemeldes igjen nå. Er i utgangspunktet to uker, men dersom jeg ikke får opp blodprosenten, er det sikkert aktuelt å sykemelde meg lengre! Jeg har ingen som kan "steppe" inn for meg, og jeg vet jeg lager baduljer på jobb ved å ikke være der. Dette sa jeg til legen, og da tente han på alle plugger: "DET ER EN GAVE TIL SAMFUNNET AT KVINNER ORKER Å GÅ GRAVIDE! SKULLE BARE MANGLE AT DU OG ANDRE TAR HENSYN TIL DEG SELV OG BARNET NÅ!!!" Dette sa han, og jeg ser han har rett! Dårlig samvittighet skal vi heller ikke ha sa han(for det har man jo ovenfor jobben og for de som får ekstra arbeid), for systemet er laget slik at gravide har alt på det tørre! Du har to barn som trenger en mor etter arb.dagen også, og en mann! Er ikke de og barnet i magen det viktigste nå??? Tredje graviditeten tar på, det merker i alle fall jeg:) Ring legen, ta et besøk og forklar situasjonen. Resten rundt deg skal du legge i "glemmeboka" for en stund! Man kjenner seg selv best!! (Litt energi kan man også få ved å møte gode venner, på Moa??) RING! Og det før du sliter deg helt ut!!!!!! Det er en gave å gå gravid, ikke en belastning! Husk det!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136568166-sliten/#findComment-136569961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei Helt enig, du må tenke på deg selv. Du har jo tross alt et barn i magen. Man må lytte til de signaler kroppen gir. Barnet og deg selv må prioriteres framfor jobb. Slik er det bare. Det er jo tross for en forholdsvis kort periode man er gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136568166-sliten/#findComment-136570146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå