Gå til innhold

Hyppighet på sparkene/liggestilling

Klarforbarn

Anbefalte innlegg

Hei - er det noen som vet litt om hvilke stillinger barna har inne i magen som fører til at man kjenner/ikke kjenner sparkene så godt?

Jeg har til nå kjent sparkene nr 1 veldig godt og nr 2 ikke så mindre godt, men det har nå snudd. "Selvfølgelig" og irriterende nok så blir jeg bekymret fordi nr 1 er mindre aktiv enn før, jeg kjenner hun flere ganger om dagen, men svakere og mindre oftre - mens det er helt omvendt på nr. 2.

I tillegg var jeg hos legen igår, (ALT var strålende), fortalte om bekymringen min, men allikevel så er og blir jeg litt bekymret for nr 1.

Begge ligger nå m hodet ned og jeg lurer på om det er noen stillinger på barna som gjør at man kjenner mer/mindre....?? (er 27+4)

Hva er deres erfaringer - har dere det slik at noen dager en mer aktive enn andre dager - jeg har enten MYE aktivitet eller lite aktivitet....

Fortsetter under...

jeg er bare 15+6 men jordmor sa til meg på forrige ul at hvis barnet ligger mot morkaken vil du ikke kjenne så mye av sprkene og noen vil bli urolige når dette skjer.

Jeg har med andre ord ikke kjent noe selv enda, men hun sa at det var vanlig at det er forskjellig siden den ene kan ligge slik at du ikke kjenner den.

hei..

du vil kjenne sparkene sterkere etterhvert.. jeg er i 31 og bevegelsene og sparkene er helt anderledes nå en ca 27..

Vet ikke om noen spess. leie på barnet.. men plassering av morkaken har mye å si. hos meg ligger morkaken foran tvilling 1. dette virker som en airbag og gjør at jeg ikke kjenner det så godt som tv to der den ligger bak!! Så bra at alt var strålende hos legen.. ikke bekymre deg!!

Hei og takk!! Jeg har en ny "teori" også, da nr 1 lå nederst, var det den jeg kjente mye, mens nr 2 var ganske "beskjeden" i sparkene, mens nå er det nr 2 som ligger nederst, og den jeg kjenner mest, mens nr 1 ikke så mye. Kanskje det har noe å si at det er trangere og at morkaken ligger forran der nede.....??

Uansett jeg er mer rolig nå!! :-)

Ha en fin kveld!

har nok mye å si at morkaka ligger nede, og at det er trangere.

Det hender at de sparker på samme sted også, sånn at det virker som om det bare er den ene som sparker,

Det skjedde meg for 2 uker siden, hadde kjent maaaassse spark og så plutselig bare spark 1 sted...da lå de og samkjørte sparkene sine.

Tv2 hos meg har sparket masse i de siste ukene, mens tv1 mer eller mindre bare har sparket litt hver dag, mens nå disse dagene etter helgen er det tv 2 som er rolig og tv1 som sparker mye.

Så jeg kan forstå hva du mener. (men nå er jeg rundt 3 uker mindre enn deg da.)

Så lenge de sier alt er bra på UL og hos lege:)

er du bekymret så kan du jo ringe helsestasjon og be om å få JM til å måle hjerteslag, bare sånn for få sjekket at alt er som det skal.

Alt går nok bra:):)

Ha en fin dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...