Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Spørsmålet virker kanskje litt snodig, men bare lurer.
Guttemamma75 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Uten tvil India.. Det er en heeelt annen bakterieflora der nede og tror nok ikke vannverk og sånn er så godt kontrollert som i spania...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror også bestemt at springvannet må være mye mer farlig å drikke i India enn i Spania, men det heter seg jo at nordmenn ikke skal røre springvannet når de er i Spania. Man skal kjøpe alt drikkevann på flaske når man er i Syden. Nå kan det jo hende at jeg tenker på at India ligger mye lenger unna Norge enn Spania, og når avstanden er så mye større geografisk så er også bakteriefloraen enda mer forskjellig for oss nordmenn i India enn den er i Spania. Men jeg tror faktisk også at hygienen generelt er bedre i Spania i dag enn i India. Spania ER et sivilisert land i dag. Jeg har vært der to ganger og mitt inntrykk er at det er veldig ordentlig der. Men da jeg var der sist, så fristet det kort og godt ikke å drikke vannet fra springen heller fordi det luktet klor av vannet. Når jeg vasket opp og når jeg vasket meg på badet, så luktet det klor av vannet. Og vann som lukter klor frister ikke.
Erisa* Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 helt enig med den klorlukta! Jeg ville ikke drukket vann fra springen noen av stedene, men jeg tror kanskje Spania er tryggest. Om man må drikke vann fra springen i India, ville jeg kokt det først. Nettopp pga den fremmede bakteriefloraen. Det trenger ikke være farlige bakterier for dem som bor der, men for oss som aldri har møtt dem før, mangler vi immunforsvar mot en del bakterier, og kan bli ganske syke av å få det i oss:)
Mammaen til Jesper Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Farligst i India vel.. Selv reist mye rundt i landet og ville ikke drukket vannet der..
power puff Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Har vært i både India og Spania og er sikker på at India er værre...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 India, mye flommer og forferdelige sanitære forhold. Helt utelukket å drikke ubehandlet springvann der. Det er det ingen som gjør, om ikke de er helt uten annet valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå