Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 ...var, som jeg skrev her i går, i ferd med å besvime da jeg var ute og tutlet for å handle meg en bukse... Fikk kjøpt meg en juice og satt meg på en benk, så gikk det heldigvis over etter en stund, men var veldig ubehagelig...mest fordi jeg var alene og nødig ville gå rett i bakken der i butikken. Var også rett for at jeg skulle falle og på en eller annen måte slå magen. Men som sagt, det gikk heldigvis bra. I dag tenkte jeg at jeg skulle vaske huset...igjen... i et desperat forsøk på å få fart på sakene her (jeg er tre dager over termin, og har masse maserier som ikke fører noen vei) Har jo hørt at den type ting kan hjelpe, men nå merket jeg at jeg atter en gang ble svimmel, begynte å miste ansiktsfarge, og prikke for øynene. I dag var jeg jo heldigvis hjemme, og fikk lagt meg på sofaen..Det gikk over nå, men jeg lurer på om noen vet hva det kommer av? Er jo så himla kjedelig, da jeg har lyst til gjøre litt diverse for å hjelpe baby i gang, men nå tør jeg ikke annet enn å ta det rolig og la ting gå av seg selv...enda så lang tid det ser ut til å ta. Er det noen som har opplevd lignende og som vet hvorfor det skjer?
*Super*Mamman* Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Det er helt sikkert blodtrykksfall du får. Normalt hos gravide. Da kjennes det ut som om du besvimer, og kan besvime også. Man føler også prikking i kroppsdelene, dette pga blodet samler seg om de vitale organene, og det blir mindre blod i hender og ben. Besvimte på jobb for litt over 3 mnd siden, falt forover på noen stoler som stod i gangen, og slo ms skikkelig.. Har faktisk vondt i kinnbenet enda... Har senere hatt flere slike annfall der jeg har holdt på å besvimt. Er veldig ekkelt å få slike "annfall" ja....
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Takk for svar Er litt ekkelt, selv om jeg regnet med at det ikke er uvanlig. Men litt kjedelig da, siden man blir litt varsom med hva man gjør. Får ta det med ro litt nå da..rakk heldigvis å bli mer eller mindre ferdig med husvasken (rakk til og med å rive ned gardinstangen..)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg holder på å besvime stadig vekk...'er drit ekkelt!! I går måtte jeg legge meg etter å ha tatt en dusj...fant nesten ikke veien til soverommet.Skikkelig ubehagelig,men det er visst normalt.
mamman t o.a Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 jeg gjør... måtte ta bloprosent å måle blodtrykk.... viste seg at blodprosenten min daler som bare det,så ble satt til og spise jerntabletter og spisen masse frukt og grønt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå