Gå til innhold

off blir så stresset over alle de som skal ta tidlig ultralyd, skal høre hjertelyd osv... når det ikke er noe grunn til bekymring..


svansen

Anbefalte innlegg

jeg har ikke vært på noe ul, det eneste jeg har gjort er vært hos legen, der tok jeg diverse blodprøver, vekt og urin prøve.. har hatt to små blødninger.. men blir ikke henvist til tidlig ul for det.. fikk time hos legen om 4 uker igjen (uke 12) fram til da skal jeg bare ta det med ro og slappe av og la den lille i magen vokse seg stor og sterk :) kan vi ikke heller alle sammen nyte savngerskapet, på tros av alle plagene.. :) alt går nok bra. stress og urolighet er ikke bra for bebisen uansett.. dette innlegget var vel mest bergenet for dem som IKKE har hatt kompliserte svangerskap før, abort o.l. ja ja håper jeg gjorde meg litt forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forrige gang jeg var gravid var jeg ikke stresset idet hele tatt, hadde jo lest og hørt om SA og MA, men det er vel slik at siden det aldri hadde skjedd meg, var jeg ikke så redd for det.

Jeg mista i SA den gangen, og nå når jeg er blitt gravid igjen, må jeg innrømme at jeg er veldig urolig. Fram til nå har det godt bra, med ømme pupper, trøtt, og halsbrann (tenk at man faktisk er glad for slikt da :-) ) Men ved to anledninger nå har jeg oppdaget litt blod. Bare noen dråper på størrelse med et knappnålshode, men jeg kjenner jeg blir kald inni meg når jeg ser det. Så jeg tror det er naturlig iallefall for de som har hatt aborter og komplikasjoner før å ønske seg tidlig ultralyd, og kanskje litt ekstra oppfølging for å få litt "ro i sjela". For jeg vil jo så gjerne glede meg over over graviditeten, men er utrolig redd for å bli skuffa en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kjempe enig med deg!

var hos legen i dag,og pga jeg har mistet babyer før(født og mista)

så må jeg under kontroller på sykehuset,men det er noe jeg absolut ønsket jeg kunne være uten. at jeg bare kunne tatt livet med ro og kost meg igjennom hele svangerskapet.

jeg leser så mye om tidlig ul her,så jeg kommer ikke til å skrive noen ting om det når jeg evt driver på med det hver uke selv. synes det blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du blir stresset av at folk skriver at de har vært på tidlig ul om de trenger det eller ei. Det er jo kjekt at folk gleder seg over den lille og at de har fått sett den og kanskje hørt hjertelyden. Føler kanskje det kan ha noe med sjalusi å gjøre,at dette skulle jeg ønske at jeg også kunne ha gjort,men har ikke muligheten,derfor må ikke andre skrive om det heller.

 

Selv var jeg på tidlig ul,fordi jeg ikke viste helt hvor langt jeg var på vei og det er jo viktig å vite. Hadde jeg ikke fått dette av legen,hadde jeg tatt å betalt det selv,skal tilbake i uke 12 og jeg skal også ha den ordinære. I tilegg til dette kommer jeg også til å ta 3d ul,for det er en opplevelse som jeg ikke vil være foruten,det er verdt hvert øre.Så får vi se om legen mener at jeg trenger flere ul,enn dette.Håper jo ikke det,da det viser at svangerskapet ikke er som det skal være.

 

La folk få lov til å skrive om det de ønsker,forstår ikke hvorfor en skal blli stresset av det,en trenger jo ikke lese om det hvis en ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har også lov til å si det er irriterende å høre på,så la hu ha sin mening og la de som vil komentere det komentere det. og om du ikke er enig så trengte ikke du lese dette heller!!!!!!!!! er jo helt likt det da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,hun har lov til å si det,men jeg har lov til å si at jeg ikke er enig med henne og ikke kan forstår hvorfor hun blir stresset av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...