Gå til innhold

plumbotesten.. stemte det med UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri stolt blindt på plumbotesten, men det var jo ganske artig å prøve da :)

Min Plumbotest sa jente - og det har to leger også sagt til nå! Sist på ordinær UL sa jordmor at hun var 100% på at det var jente.. Så da stemte det jo da!

Jeg tok plumbotesten tre ganger med like vagt resultat.

Jordmor sa det så ut som jente, men om heksebrygget endret seg i det hele tatt ble det en anelse mørkere.

(Og jeg prøvde med mer plumbo hver gang, det skummet masse, og ventet en halvtime på resultatet)

Annonse

Hjelpe meg.Kjøpte plumbopulver og tisset nå i kveld i et barnemiddagsglass(ca halvt glass med tiss)så en og halv spise skje med pulveret.Rørte rundt og satte lukket litt oppå.Sjekket det etter 20 min og det var så si brunt men lokket var av og hadde rent litt nedover.

Jeg venter gutt i følge ul da.Men i følge denne så venter jeg jente,samme med blodtesten og ringtesten så viser det jente.

Så morsomt at det stemte da Aurora! :) Og til anonym: Oppskriften står i en annen link her som heter Plumbotesten, men for ordens skyld: tiss i et rent glass- ca halvfullt (må være glass, ikke plast hvis ikke smelter plumboen plasten:). Tilsett ca et par ss Plumbo, rør litt m en pinne og la det stå en stund- opp til en halv time. Det vil skumme og stinke en del, så lurt å sette det ut. Kalde farger, altså grønn-blå-aktig = jente (jeg venter jente nr 2 og har fått mørkegrønne Plumbotester hver gang), og varmere farger som orange/rød-brun-svart = gutt. Altså motsatt av hva man tenker som gutte-/jentefarger. Ofte blir det veldig grumsete men skal være mulig å se om det er varmere el kaldere toner:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...