Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På www.nav.no under Foreldrepenger står følgende;

"Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

sykepenger

foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

svangerskapspenger

dagpenger under arbeidsløshet

Også andre forhold kan likestilles med yrkesaktivitet. Dette kan være

lønn fra arbeidsgiver under utdanning

ventelønn

avtjening av militær- eller siviltjeneste

Perioder du har mottatt rehabiliterings- eller attføringspenger regnes ikke med."

Så det er ikke sikkert ekstravakter er nok til å få en pensjonsgivende inntekt. Jeg ville ikke satset på det :-)

Hvorfor ville du ikke satset på det? forstår jo at det er tryggere med arbeidsavtale..men dersom du tjener penger så kan det jo gå. Pensjonsgivende inntekt..er det noe mer spesifikkt enn dette, Har det noe å si hvor mye du tjener hver mnd (vet jo at det har noe å si på hvor mye du får utbetalt..) Men si du har full lønn i 5mnd men bare tjener 3000 den "siste" mnd, har du da opparbeidet deg rett til foreldrepenger?

Betaler jo pensjon ut i fra ekstravakter også..

Jeg jobba i en liten turnus og ekstravakter ved siden av. Nav så på inntekten jeg hadde siste mnd (husker ikke eksakt om det var kun den siste, eller de tre siste mnd), og så fikk jeg det som grunnlag.

Henter de ikke inn opplysninger fra arb.giveren da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...