Gå til innhold

Noen med barn med navlebrokk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Lillemor her har hatt midtlinjebrokk ( Linnea Alba Hernie) siden hun var født...da hun var ca 2 mnd dukket d opp et navlebrokk og...

Tok henne m til barnelegen på HS, navlebrokket skulle d ikke gjøres noe m, mens midtlinjebrokket måtte kontrolleres ved ett-års alder, og hvis d fortsatt var der måtte d opereres...

Navlebrokket er forsvunnet igjen av seg selv, mens midlinjebrokket er der enda, men er nesten ikke synlig lenger...

Når du trykker inn navelen kan du kjenne at det er en åpning i bukveggen..

Er denne mindre enn rundt 2 centimeter gjør de ikke noe med det,da ser de om den trekker seg tilbake etterhvert.

Legen her pratet også noe om at de ventet til barnet var rundt 2 år før de eventuelt opererte...

Han gikk i første eller andre klasse.De sa til oss at hvis det ikke hadde gått bort til han var to år,så kunne de operere.

Det er jo en kosmetisk operasjon,altså egentlig ikke nødvendig,men min begynte å plages med at det var bare han som hadde sånn navle-ingen andre.

Annonse

kan eg spørre deg med den linnea alba hernien: korleis kjentes det? kva såg du og kva kjente du? jenta mi har "delte" magemusklar fra brystkasse og heilt ned, ca 2 fingerbredder mellom + liten navlebrokk. er dette som din hadde?mi jente er 6 år.

sønnen min hadde også litt navlebrokk på 1års kontrollen som en ettervirkning av gule stafylokokker som han ble smittet med på sykehuset og gikk med i 4mnd før dem fant ut hva det var... vi fikk beskjed om at det vil gå tilbake av seg selv etter en stund...

Lillegutt ble født med navlebrokk..! (Han ble født litt for tidlig og da er det visst veldig normalt)..

Først så merket jeg det faktisk ikke, ikke legene heller, men etter ca 2 mnd så var det (i min verden) stort. Kulen som stakk ut var på størrelsen med en stor plomme!

Det så skikkelig ekkelt og ubehagelig ut, men det virket ikke som at han hadde store plager med det.

Etter en stund så ble det enda litt større, bestilte da time hos spesialist på sykehuset, han sjekket det, men sa at de ikke gjør noe med navlebrokk før kulen som stikker ut er på størrelsen med en appelsin! Han sa at det ganske sikkert kom til å gå tilbake av seg selv..

Vel, min mor nevnte noe om at i gamledager så pleide de å sette på et "brokk-bind" eller hva hun nå kalte det.. så da fikk jeg en ide:

Jeg tok sånne små mesoft kompresser, brettet de sammen, trykket inn brokket å la kompressen over og teipet med hvit kirurgisk teip på toppen. Jeg skiftet den KUN når jeg badet lillegutt (på den tiden ca hver 3. dag).. Han gikk ALDRI uten, altså kun når han var i vann..

Vips, etter to uker så var brokket helt borte og han har i dag en helt normal navle.

Det var mitt tips..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...