Gå til innhold

kjerringråd for og bli kvitt munnsår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det på reklamen her om dagen. De sa kaffepulver et eller annen.

Tror du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

kaffegrutt.. zink, tannkrem.. men hadde nok anbefalt noe annet en dette.. md formulations har en kjempe god lipstick mot dette.. med solfaktor i.. den syns jeg er så god.. og den forbygger oxo.. hvis ikk ehar jo apoteket masse:)

Skrevet

Reis til Sverige og kjøp Zovirax - eller be legen skrive ut resept på det her hjemme

Skrevet

Jeg har fått "et nytt liv" etter at jeg oppdaget munnsårplasteret fra compeed. Fantastisk oppfinnelse. Eneste er at de er litt små. Dersom sårene er store må jeg bruke flere plaster. Det skulle vært flere størrelser.

Skrevet

smører på peppermynteolje jeg...det dreper iallefall bakterier. Har iallefall hatt stort hell med det når jeg får sår inni munnen etter f.eks ha bitt meg selv i leppen eller kinnet.

Skrevet

Jeg sverger til zovirax. Eneste som hjelper meg!

Dessverre er det reseptbelagt her i Norge, jeg hadde tidligere tilgang til å handle i England flere ganger i måneden, så jeg hamstrer litt nå og da...

Skrevet

dra en tur på apoteket i morgen... får bare smøre på masse lepomade imens så det ikke sprekker... det er stort :(

Skrevet

Tror nok ikke at det finnes noen kjerringråd som virker, hvis det er herpes sår du har fått.. Det er et virus.

Kjøp Zocirac gjennom legen eller bestill med noen fra utlandet. Der er det uten resept, og koster nesten ingenting. Her hjemme er det visst ganske dyrt..

Dette må smøres på når de første "prikkingene" kommer, gjerne 5 ganger om dagen. Men det vil nok ikke hjelpe nå som såret er der, det hjelper visst best for å forebygge utbrudd. Så da hjelper det deg ikke i dette utbruddet..

Kjøp munnsårplaster på apoteket nå, og få tak i salve til neste utbrudd.. Hvis det er herpes, så kommer det igjen. På de mest uhøvelige tidspunkt!

Skrevet

Jeg kjøper Zovir i Danmark, gjerne flere tuber når jeg er nedover! Det er enestående, vips så er munnsåret borte!

I Norge får man det bare på resept :/

Skrevet

Hvordan munnsår er det, er det sånne blemmer som kan komme på innsida av leppa og på tunga? Sambo får det hele tiden, det er dritvondt.

Fra tannlegen fikk han råd om å bruke Zendium tannkrem, og la være å spise rå tomat. Tannlegen kan "svi" bort blemmene, vet ikke hvordan hun gjorde det, men det hjalp i alle fall til neste utbrudd.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Dele druer i halvt å legge på til det blir bedre.

Skrevet

Jeg har slittt med munnsår siden jeg var liten, og det beste er definitivt ALOE VERA! Enten rett fra planten eller kjøp en som er så ren som mulig uten parfyme. Jeg legger på tykt lag med det når jeg kjenner noe er "i gjære", og klatter på helt til det er borte.

Synes aloe vera er suverent, mye bedre enn alt jeg har prøvd av dyre salver og kremer fra apotek og parfymeri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...