Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 venninnen min med å finne noen fine bukser... Hun klager så sinnsykt på det dag ut og dag inn - og jeg aner ikke hvordan jeg kan hjelpe henne... Så kanskje noen her inne vet hvor man kan finne fine bukser (ikke sånn gammel-dame-dritt) i hennes størrelse...? Hun bruker størrelse 46 og bor i Oslo... På forhånd takk:)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hehe nå begynte jeg å lure på hva i all verden du skulle med det flisa Går ikke hm opp i str 46 da? Jeg har motsatt problem nesten så jeg aner i grunn ikke
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Hehehe :-) Ekke no' flis;-D Jeg aner ikke om HM går opp i str. 46 jeg=/ Men hun klager fordi hun sier hun ikke finner det non steder... Så jeg antar de ikke går såpass da....? Hvilken str. bruker du siden du har problemer?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 på majorstua har de en butikk som heter stor mote. aldri vært der inne, så vet ikke hva de har, men store str har de i hvertfall:) mulig det er litt kjerring aktig, så i grunnen litt sånn ut.
Joikaboll@ Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Vero Moda har fått inn et nytt merke (eller hva jeg skal kalle det) klær til store damer hvertfall. Og typisk Vero Moda klær, mye stilig. Ellers er det jo en del på H&M.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 BiB på HM går da vitterligen langt opp på 50tallet! Men hvorvidt de har noe stilig er jo en annen sak. Hmmm, det finnes en butikk som jeg ikke husker hva heter, men det er en moteforretning for store, unge kvinner, som ligger på Liertoppen. (kanskje den heter Sissy?! Husker virkelig ikke) Det skal finnes flere i Oslo også, men man må gjerne både grave og lete litt for å finne. Når det er sagt hr jeg iallefall støtt på str 44 på VeroModa og flere av de plaggene er støre i størrelsen, men det blir sikkert også solt ut omtrent før det er ute av kartongen!
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Har ikke problemer da bruker 26 i jeans og s/m i resten. Men hadde jeg hatt problemer med å finne klær så hadde det vært den veien..
ApriIbaby Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Kappahl har mye. Også er det en butikk på Maglerudsenteret og en på stovner og en en på Økernsenteret LIVA - mye kult der! H&M har store str - men mye stygge klær. Også har vel Lindex store str....
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Vet du hvor høyt de på Vero Moda går da.....? Hun påstår at det ikke er noe å finne på vanlige butikker overhodet. Jeg tror nok ikke hun er spesiel interessert i sånne kjerringklær - eller jeg vet hun ikke er det... Så Stor Mote osv. (mener jeg har gått forbi butikken flere ganger...) er nok ikke helt det beste....! Så det på H&M er ikke noe fint...? Men er ikke bukser der av litt dårlig kvalitet...? Liertoppen har jeg vært en gang før... Skal si det med Sissy til henne - så kanskje hun kan ta seg en tur dit... Mente du at Sissy fins i Oslo og, eller at det fins andre butikker med store klær i Oslo..?
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Bestille på nettet? Lane Bryant er en butikk i usa som har kjempe fine klær i større størrelser. De har bl.a. seven jeans:)
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Masse på ebay, f.eks. http://cgi.ebay.com/NWT-SEVEN-7-DARK-WASH-S-SEQUIN-LOGO-JEANS-PLUS-16-W-38_W0QQitemZ370013179844QQihZ024QQcategoryZ11601QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Jo, tror du ikke jeg har forsøkt å foreslå det også...? Men neida, da vet hun jo ikke om buksene passer eller er fine på henne.... Så hun er SKIKKELIG vanskelig... Og klager og klager og klager... Skal uansett si det til henne:) Takk
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Kjøp et par billig på ebay, og hvis de passer så kan hun bare bestille mer fra samme merke. Tror hun ville blitt veldig fornøyd med seven buksene. De har til gravide også og det var det eneste jeg brukte gjennom hele graviditeten, passet tom da jeg var høygravid.
Odine! Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Popin har noen dongrybukser jeg synes er fine.
bente69;) Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Jeg kjøper mitt tøy enten på H&M, KappAhl, Lindex eller Zizzi. Zizzi har masse fint, tror de begynner på 42. Kjøpt masse kult der:) Etter vi har fått Zizzi her i Moss, hander jeg mest der:) Hjelp får en der også))))
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Ja, skal forsøkte å overtale henne. Men hun er veldig vanskelig på det der.... Litt hennes egen feil at hun ikke finner klær når hun er så vrang, meeen:) Skjønner jo på samme tid at det er litt trist når ingenting passer.... Thanks:)
grå :) Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 hæ? ikke større enn 46 og problemer med å finne klær?? jeg får da tak i klær til meg selv og bruker da langt mer enn det. alle kjedebutikker som hm, kappahl,lindex har da det. forundra om ikke mange av de andre kjedene har det også. skulle da ikke være nødvendig med spesialbutikk for henne...
Monajenten Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Hun har sikkert problemer med å finne klær hun liker der da. Det er mange av de større klærne som er veldig kjerringaktige, spesielt hvis man er veldig ung. (og jeg antar at venninnen til siklus ikke er supergammel siden hun selv er en ungfole;-))
selfangerkjerringa Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 KappAhl har en del fine bukser i str 46-48 i den vanlige kolleksjonen sin, i tillegg til den store kolleksjonen. Jeg er godt fornøyd med disse i hvert fall Deilig, men dessverre sjelden, å finne klær som er store nok - men som ikke får meg til å se ENDA 20kg tyngre ut enn jeg er...
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #20 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar:) Høres ikke så veldig greit ut det der da, selfangerkjerringen!! Og det er som ungfolen Mona sier - det er ikke det at hun ikke finner - men hun må helst like det:) Vil jo gjerne ha bukser som vi andre går med, og ikke kjerringbukser, liksom:)
selfangerkjerringa Skrevet 16. januar 2008 #21 Skrevet 16. januar 2008 Litt av poenget mitt ja Har nettopp kjøpt meg ei knallfin bukse av merket "Marc Lauge", vet ikke helt hvilke butikker som fører merket der dere bor... er ikke kjede denne butikken jeg handler på Men det er sorte jeans med no fancy på baklommene - ser akkurat ut som ei "vanlig" bukse, med den lille viktige forskjellen at den er stor nok til meg Jeg bruker altså 46-48.
Mor til et enebarn Skrevet 16. januar 2008 #22 Skrevet 16. januar 2008 Også føler du deg ikke så dum når du går inn der, for de som jobber der ser mer normale ut... har ofte følt at vi som er litt større enn utstillingsdukkene blir skula opp og ned av betjeningen i visse type butikker! Veldig mye fint på zizzi
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #23 Skrevet 16. januar 2008 Så fint:) Da skal jeg nevne det for henne..... Kanskje hun kan gå å spørre i litt butikker....? Hvor er denne buksen kjøpt da...?
selfangerkjerringa Skrevet 16. januar 2008 #24 Skrevet 16. januar 2008 På en butikk her i Ytre Langtvekkistan. Det er en selvstendig butikk, ikke kjede. Så med mindre du er herfra selv, blir det nok litt fånyttes... Men klart det går an å spørre! Er forøvrig ikke en butikk med store merker - det er helt vanlig klesstr fra xs til xl. Virker bare som om akkurat det jeansmerket har rom for litt større folk enn en del kjedestørrelser.
selfangerkjerringa Skrevet 16. januar 2008 #25 Skrevet 16. januar 2008 Der syns jeg faktisk du var litt frekk, Siklerotte. Jeg har som du skjønner nå selv problemer med å finne bukser - og det er IKKE så enkelt som at alle bukser is tr 46/48 passer til meg. Man har forskjellige kropper - og jeg har det problemet at jeg bare er 163 høy og har kvinnelige former. Altså passer ikke ei bukse laga for ei overvektig dame på 180 for meg... umulig å kjøpe bukser uprøvd. Jeg må ofte ha med 8-10 inn på prøverommet for å finne en som sitter bra, selv om alle i utgangspunktet er i riktig størrelse. Tror nok netthandling og å kjøpe klær uprøvd er litt lettere når man er tynn/normal enn når man er stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå