Gå til innhold

Veeeldig tørre føtter, ditt beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de tørraste føttene i byn, hva er ditt beste tips for å få de fine igjen?

Den beste kremen jeg har fått tak i til nå er L'Occitane Shea Butter Foot Cream, men den må jeg enten kjøpe på Taxefree'n på Gardermoen eller på Strawberrynet.com

Husk de er TØRRE!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ett fotbad med en god olje i, olivenolje o.l er veldig fint... Skrubb av den tørre huden med pimpestein eller annet du liker best.. smør så føttene inn med en feit krem eller olje og ha på deg bomullssokker natta over.. Hvis du klarere å sove med sokker da..

Det gjør underverker, tror jeg trenger en runde selv hehe..

Skrevet

jeg har også veldig tørre føtter, hæler som sprekker og blør... skrubb med en ordentlig fotfil før dusjen, hver dag, når føttene er tørre får du huden av mye lettere... jeg bruker en scholl fotfil fra apoteket, en i metall, for ekstra tørr hud...

og putt føttene i hver sin brødpose, med litt olivenolje oppi, og en sokk utenpå, en dag eller to i uka, et par timer hver gang... bruk en god fotkrem de andre dagene...

jeg er i hvert fall mye bedre når jeg er flink til å følge den rutinen:)

Skrevet

Bodyshop har en skrubb for føtter. Bruk den jevnlig og SMØR hver dag!

Ellers gå til fotpleie slik at de får tatt bort det verste så kan du bare fortsette med jevnlig smøring og skrubbing etterpå :o)

Skrevet

Hehe babyliten , syns jeg ser det for meg... Halve befolkningen av dibbere flyr rundt med plastposer og sokker på beina om en ukes tid hehe..

men ett råbra tips da..

Skrevet

Nå er det sånn Laffen at jeg SMØRER hver dag, hver kveld smører kællen meg. Jeg har ikke noe særlig træl, men de er så tørre.

Men jeg skal prøve med fotbad evt smøre de med olivenolje å ha på sokker. Har ofte på sokker nå også...

Føttene er like tørr hver kveld, selv om de blir smørt og smørt....

Skrevet

Ja men filer du da? Eller bruker scrubb i tillegg?

Skrevet

Nope, jeg gjør ikke det Laffen. Det er midt under jeg er tørr, ikke på kantene. Men jeg kan jo ikke få kællen til å både skrubbe, file og smøre....hehe

Skrevet

Bruker Mentholatum håndkrem (fra apoteket) rett etter dusjen om morgenen, og tar på ull eller bomullssokker rett etterpå. Etter noen få dager har bena rene babyhuden.

Skrevet

Klart du kan :o)

Din egen private fotbehandler :o)

Skrevet

det hjelper ikke med gode kremer, hvis man ikke fjerner årsaken til at problemet oppstår.

hard hud skyldes som oftest et missforhold mellom sko, fot og underlag. Det oppstår da et større trykk enn normalt på utsatte belastningsflater på foten.

besøk en fotterapeut du, få hun/han til å fjerne hard/tørr hud, å se på hvilken sko du bruker til daglig/ jobben etc. få laget deg en evt avlastningssåle som fordeler trykket på andre områder.

fotterapeutene har også veldig gode kremer som er godt egnet for svært tørre føtter, koster jo ofte litt mere (200-250 ca), men som oftest så er det verd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...