Gå til innhold

Trening og tvillinger

bratt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen av dere som har erfaring med å vente tvillinger og trene.

Jeg er vandt til å jogge mye og trene rundt 5 dager i uken, men etter jeg ble gravid med ivf og venter 2, og har vært utrolig kvalm, har jeg ikke kunne trene på de siste 3 mnd.

Er nå i uke 10, og hadde håpet og komme igang igjen med litt trening når jeg er bedre mht kvalmen.

Men jeg vet vi som venter tvillinger blir sykemeldt i uke 20-25 pga faren for komplikasjoner og fortidlig fødsel, kan vi da trene??

Mye nytt når vi venter 2:)

men helt fantastisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 28 med tvillinger (også vha ivf) og trener fortsatt inntil 3 ganger i uken. Men tar det ganske rolig, og holder meg til spinning og styrketrening. Sist jeg var på kontroll på sykehuset (Rikshosp.) sa legen at jeg nok måtte regne med å trappe ned på trening fremover, og at det var viktig å ta det med ro hvis jeg fikk kynnere. Generelt er de bekymret for for tidlig fødsel ved tvillingsvangerskap. Jeg har ennå ikke fått noe forbud mot trening; men jeg spør legen på hver kontroll om det fortsatt er ok.

Skrevet

Så vidt jeg forstår, er ingenting i veien for å trene når man er gravid, heller ikke med tvillinger. Jeg trente som normalt, men uten hopp fram til uke 15-16. Jogging var aldri aktuelt for meg, så det vet jeg ikke.

Jeg ville satset på litt mindre og mindre intensiv trening, spesielt nå som du ikke har trent på en stund. Etterhvert vil det trolig regulere seg helt selv. Er selv i uke 22 og det er ikke særlig aktuelt å dra på joggetur eller aerobics-timer nå. Treningen får vi ta igjen når ungene er ute;o)

Skrevet

Takk for tilbakmeldinger, det er alltid godt å høre med andre:)

Skal på ny kontroll den 28 januar, så skal spør legen da, men godt å høre at litt sikkert ikke er problem, selv med tvillinger:)

Ha en god kveld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...