Gå til innhold

Laget potetpure i dag med potet og mm, blandet med stavmikser - DET BLE LIIIIM!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja - potet blir dessverre seig som lim med stavmikser.

Jeg presser poteten gjennom en sil. SKrell og kutt poteten før du koker den. Legg noen biter i vanlig sil eller te-sil og press den igjennom med en skje. Du kan også mose poteten med en gaffel, eller mose den i en potetmoser (ligner på en kjempestor hvitløkspresse).

Jeg bruker stavmikseren til andre grønnsaker som gulrot, kålrabi, blomkål og brokkoli. Poteten mose rjeg separat og blander med grønnsakene etterpå.

Lykke til!

Det går fint an å bruke stavmikser til å mose kokte grønnsaker med, men for at purèen ikke skal bli limete bør du bruke litt av kokekraften å blande i sammen med mm. Da skal det ikke bli limete.

Jeg har brukt hvitløkspresse til å mose poteter med. Da blir det ikke limete, men alikevel most uten klumper. Det tar jo litt tid, da, siden det ikke går så store biten i pressa på en gang. Da moser jeg gr.saker først også blander jeg i væske etterpå til ønsket konsistens.

ja du må ha i kokekraften for å få den fin...stivelsen i poteten blir til lim.å du må bruke stavmixer ikke kna som jeg leste du hadde fått råd om her oppe,det blir for mye klumper!!!!! vet ikke hvor gammelt ditt barn er da

A ha! Dette forklarer en ting eller to! Takk for gode raad, selv om jeg ikke er HI... Men jenta mi spiste godt av potet-gulrot-parsnip blandingen i dag da, selv om den var limete.. stakkars lille godjenta :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...