Gå til innhold

andre som har barn som har trøske eller sopp i munn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tulla vår på 12,5 uker har litt belegg på tungen, ikke snakk om mye men det er litt, hs sa at jeg skulle kjøpe naturell youghurt men hvor ofte skal en smøre på? noen andre som har andre tips;)

Skrevet

Det bør vel egentlig behandles. Og da må dere begge pensle på ett eller annet (som jeg ikke husker hva heter).

Det er viktig at begge behandles, ellers vil dere bare smitte hverandre frem og tilbake, og aldri bli helt bra.

Prøv med yoghurt naturell, men dersom det ikke bedrer seg iløpet av noen dager bør dere ta en tur til legen.

God bedring!

Skrevet

er bare tulla som har;) ser det så vidt nå, så jeg får snakke med legen om det ikke blir vekke;) takk for svar;)

Skrevet

Venninna mi sin unge fikk sopp i munnen og da smørte hun på farris som hun hadde rørt ut kullsyra av. Da forsvant det. Hun smørte det på brystene også. Var veldig effektivt. Hun kunne ikke bruke det fra apoteket fordi ungen ikke tålte dette.

Skrevet

Hvis du ammer, må du smøre det på brystvortene dine også, ellers går det ikke bort.

Skrevet

Jeg fikk tips fra HS om å ha utblanda eddik-vann på puppene. Det gjør miljøet surere slik at soppen trives dårligere.

Skrevet

melken har jeg mistet så går kun i flasker;) skal kjøpe farris imorgen så får jeg se om det går bort;)

Skrevet

Man kan også bruke klorhexidin (ellerhvadetnåheter) på en q-tips og smøre på de utsatte områdene...

Skrevet

Hei.. Lillemor har trøske også. Bare litt, men jeg fikk resept på Mycostatin. Både til henne og meg, siden jeg ammer..

Skrevet

Samme her også, fikk mycostatin mikstur (til baby) og salve (til puppen). Har tatt tre kurer og enda ikke borte her, noe skikkelig herk!

Men er det så lurt å ha på klorhexidin da?? Er jo desinfiseringsmiddel på lik linje med pyrisept det da, hvis ikke sterkere??

Skrevet

Hvor ofte ga du mycostatin?? Vi holder på etter hvert måltid, men ikke om natten.. Det er noe skikkelig pes. Jeg var innom HS etter en uke for å høre om det var borte=) Det er lov å være optimistisk...

Skrevet

jeg trodde vi hadde noe slikt..men legen fant ikke noe i ganen hennes..bare bitelitt belegg på tunga(kan ha med gulpinga rett før å gjøre)

Skrevet

Mycostatin mixture er et middel for behandling av sopp i munn. Youghurt naturell vil gjøre miljøet i munnen surere, så ikke soppen vil trives.

Skrevet

Penslet munnen 4 ganger for dag, og smurte på salve etter hver amming! Ikke om natta da, noe skikkelig pes ja...:-(

Skrevet

tror ikke det er farlig siden HS anbefalte det... er jo for å bruke bla på slimhinner, så jeg tror det er trygt. er jo ikke snakk om å bruke mye heller. soppen i munnen på gutten min forsvant etter 3 dager med klorhexidin.

Skrevet

ER du sikker på at det er sopp? Jenta mi har også litt belegg på tunga, men HS sier det er melkefett!

Skrevet

Dere,ang. klorhexidin. Husk at det finnes to typer. Den ene er spritbasert,og den andre er vannbasert,så jeg vil tro at det er den vannbaserte man skal bruke på tunge og brystvorter:-) Jeg bruker vannbasert til navelen og annen rens,og den tåler jenta mi helt fin. skal jaggu prøve den på tunga også,for min har også trøske. Tror ene brystvorta mi har det også,for den har svidd under starten av amming siden fødselen. fikk det nok siden hun patta som en gal de første dagene,og melka kom jo ikke før etter 3 dager. Vondt,ja!

Skrevet

Det er viktig å huske på at selv om symtomene på sopp er borte, det hvite belegget, er ikke soppen nødvendigvis borte.

Skrevet

Jenta mi hadde trøske på tunga de første månedene. Fikk beskjed av hs å ikke gjøre noe med dette, så lenge det ikke hadde smittet over på brystene (ved sår ol). Nå, når hun er 3 mnd, er det helt borte her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...