Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Del Skrevet 16. januar 2008 Flere enn meg som blir stressa av alle disse milelange innkjøpslistene som dukker opp her..?? Det er vel strengt tatt ikke all verden man MÅ ha sånn helt i starten.. Jeg har vogn, seng, bilsete er bestilt, stellebord skal kjøpes i løpet av et par uker. Også har jeg tenkt til å kjøpe en liten kommode til babyen. Ellers småkjøper jeg litt når jeg er ute og handler; klær, tepper o.l. Synes det er koselig. Bleier og stelleprodukter har jeg liksom ikke tenkt på ennå.. Gleder meg masse!!!!!!! Synes nesten det er bedre å ikke ha alt i hus ennå, for da føles ventingen enda lengre. Koselig å ha noe å pusle med. Føler at jeg har god tid. Termin 20.mars. Skulle det plutselig skje noe mye tidligere har jeg da folk rundt meg som jeg regner med stiller opp og ordner jeg jeg eventuelt ikke har rukket.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136559646-stressa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Del Skrevet 17. januar 2008 egentlig ganske enig med deg. Har termin 29. mars, men skal ta ks 18. mars om ikke noe skjer av seg selv før den tid. Poenget mitt er at jeg har ikke kjøpt en eneste ting enda. Har vel kansje noe med at vi venter nr 3. Med førstemann hadde vi kjøpt inn alt i uke 24, og følte mye mer på "presset" da. Har ikke vasket opp noe heller, men tenkt å begynne snart, må bare få tak i en kommode å ha det i først. Er enig med deg at folk rundt oss kan hjelpe til litt, og dessuten klarer en jo å sette på en vaske maskin selv om en har en 7-åring, en 2-åring og en nyfødt i hus;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136559646-stressa/#findComment-136564650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magj Skrevet 17. januar 2008 #3 Del Skrevet 17. januar 2008 Det viktigste er ikke å ha alle ting, tang og duppeditter. Og heller ikke at alt er ferdig. Å ha oversikt er viktigere. Jeg kommer så langt som jeg kommer med 4 andre små unger i hus og 100% sjukemeldt. Lar meg iallefall ikke stresse av andres lister. Vi har naturligvis alt vi trenger, og jeg har ikke behov for å kjøpe noe nytt nå på forhånd. Ikke greier jeg å gå rundt i butikker i kikke, og jeg veit det bruker å komme rikelig med klær i hus etter fødselen fra familie, venner og kjente. Jeg skal pakke toalettveske til sjukehuset. Vi skal ta fram seng/vogge og sengetøy (ikke bestemt oss ennå hva vi skal ha hvor-blir nok mye støy for babyen å ha vogga på stua denne gangen), men mannen veit også hvor det er å finne hvis det ikke blir gjort før jeg må reise. Har tonnevis med babyklær som jeg skal finne fram å vaske litt av. Også skal stellebordet fram fra loftet før vi kommer fra sjukehuset, men det får mannen ta seg av. Voksiposen til vogna (vogna står framme fra sist den var i bruk) må fram, og vi må ha bilsete til hjemreisa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136559646-stressa/#findComment-136565926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåklokkaVest Skrevet 18. januar 2008 #4 Del Skrevet 18. januar 2008 Kjøper ikke en hel masse jeg heller. Ikke har jeg brukt voksipose. Kjøpte heller en termopose når førstemann ble så stor at han ville sitte oppe. Før den tid brukte jeg ullpledd, dyne og vogntrekk. Lammeskinn har jeg heller aldri hatt..... Når det gjelder stelleprodukter kjøpte jeg kun dette: Sebamed shampo, Mesoft kompresser 10x10 (fine å bruke i stedet for våtservietter. Bruker olje til å vaske med (anbefalt på prematuren) og kompressene koster ca kr 24 for 100 stk), Babyolje, Inotyolsalve (samme virkning som Zinksalve, men jeg synes denne fungerte enda bedre). Mer trengte jeg ikke.... Kjøpte paracet og termometer også. Min første fikk feber allerede første uken, så det kan være greit å ha i hus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136559646-stressa/#findComment-136574592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå