Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk også brevet i dag (selv om jeg allerede visste at jeg hadde fått plass) :) Fikk ul time 31. mars, men har booket en time fra før den 18. Har vært på 3 ul allerede, og skal på min 4. den 5. feb.

Når har du termin? Kanskje vi skal dit samtidig?

Annonse

Tror de fleste må søke, men vet at det ikke er sånn i Bergen og ganske mange steder i Nord-Norge. Men i resten av landet må vi nok fint søke ja ;) Noen steder må man søke før uke 8, hvis man skal få plass. Og hvis man går i fødsel og kommer på et sykehus hvor det er fullt, kan du bli sendt til neste!

Jeg har fått fødeplass på Ullevål, lege sendte søknad når jeg var i uke 7 (første legebesøk etter at jeg fant ut at jeg var gravid), og et par uker etter fikk jeg brev i posten om plass. Ultralyd 7.mars, føles uendelig lenge til!! Ps. er det denne jordmora jeg skal til, som blir min faste fremover..?

Annonse

Tror du tar feil

Jeg bor på sørlandet, og her må vi heller ikke søke om fødeplass. Det må være et østlands-fenomon. Sikkert pga stor befolkning og "korte" avstander melllom fødeavdelingene. Høres skummelt ut, da. Men de tar dere vel inn selv om det setter i gang en stund før termin.

Må dere holde dere i nærheten av syykehuset den siste måneden da, så ikke dere kommer på "feil" sykehus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...