lita78ღ Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Mulig jeg innbiller meg dette, men jeg synes jeg har fått økt hårvekst i bl.a. ansiktet etter dette året med behandlinger.... Noen andre som opplever dette?? (Kanskje har jeg bare hengt meg opp i det, og ser det tydeligere enn tidligere...) Synes hvertfall at det er litt sjenerende.. I tillegg påstår min kjære at badet er fullt av hår, og at dette er noe som øker da jeg har hormonbehandlingen.. Dette harmonerer kanskje ikke helt med hverandre...;-) Flere??
niño74 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Ja det synes jeg også, men siden jeg har kort hår så synes det ikke så mye Men helt enig med deg. Synes både hårveksten på kroppen har økt og at det ligger altfor mye hår igjen i dusjen etter morgen stellet Men det stabiliserer seg vel når vi slutter på medisinene igjen. Men svangerskap er jo også kjent for å endre litt på disse forholdene, så det er nok bare hormonene....
Emma*den lykkelige venter Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Har ikke opplevd økt hårvekst i ansikt eller kropp, men det er nesten så jeg kan se håret på hode vokser. Det gror og gror.... helt sprøtt. Kollegaene mine kommenterer det også. Og neglene er helt syke. Lange og harde. Er det folsyra? det er jo b-vitamin? Røyter veldig masse også ja. Merkelig!!!
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Det dere beskriver er dessverre en helt vanlig effekt av behandlingen med androgene hormoner, dvs progesteron (nesesparay eller sprøyter). Dette er "mannlige" hormoner slik at håravfall på hodet og økt hårvekst ellers på kroppen kan følge med... Det hyggelige er at dette normaliserer seg igjen noen uker etter avsluttet behandlin... Som regel blir det aldri noe voldsomt ut av det. Ja, ja ikke nok med at vi skal slite med å få ønskebarnet, vi skal putte i oss hormoner og engste oss for om vi har nok egg, om de blir befruktet, om de fester seg osv, osv... Jammen godt vi er tøffe jenter her inne!! Hold ut, vi blir prinsesser igjen )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå