nåerdetmintur:) Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg skal inn å ha en utskarpning i morgen og jeg gruer meg noe så ufattelig. Det jeg lurer på er om det gjør vondt etterpå og om man får en sykemelding? Hvor lenge ligger man i narkose? Hilsn meg som er livredd for morgendagen;(
har4barn Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Dette er som å lese om meg selv i fjor. Jeg hadde aldri vært i narkose før, og skulle dagen etter ta vekk babyen min som de ikke oppdaget var død før på ul i uke 18. Men: utskrapningen var det letteste av hele prosessen. Fikk smertestillende tabletter da jeg kom. La meg og ventet til det ble min tur. ble etter hvert trillet til operasjonsstuen. Heldigvis veldig trivelige mennesker som jobbet der. Fikk veneflon i armen før jeg kom inn i salen. La meg over på bordet med beina i stativ. skalv av redsel da. Så fikk jeg litt smertetillende via veneflonen, så hørte jeg noen si: skal vi sette bedøvelsen nå? Så husker jeg ikke mer før jeg god og døsen våknet i senga på oppvåkningen. Ingen smerter i det hele tatt. Blødde litt av og på i et par uker. Gikk på do en liten stund etter at jeg våknet, og dro hjem ca 2-3 timer etter operasjonen. Måtte dessverre gjennom det samme rett før helga igjen, men denne gangen grudde jeg meg ikke. Gikk heldigvis like bra denne gangen. Ikke dårlig av narkosen, ingen smerter eller plager. Så dette skal gå veldig bra. Ønsker deg lykke til, og så håper jeg at jeg har klart å berolige deg. Husker selv hvor redd jeg var, og hvor liten jeg følte meg. Men sitter faktisk igjen med en positiv følelse oppi det tragiske. Fantastiske folk som jobber på sykehuset (jeg var på St. Olav). Jeg hadde med mannen min, og det var godt å ha ham der da jeg våknet.... Lykke til i morgen.....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg svarer deg nok forseint. Men ville bare si lykke til allikevell! Det går helt fint. Jeg hadde også de samme spørsmålene som deg da jeg skulle inn på utskrapning. Jeg var livredd for å ha narkose! Men alt gikk så bra! Hadde en del smerter i etterkant, men de sa det var vanlig med litt smerter når livmora trakk seg tilbake til normal str. Håper alt går bra med deg og at du ikke får så velig vondt i ettertid!
har4barn Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 hvordan gikk det med deg? du er vel kommet hjem igjen nå.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 dytter litt.. lurer også på hvordan det gikk med deg?
nåerdetmintur:) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 Hei på dere.. Det gikk bra. Alle var så søte og snille med meg. Var på sukehuset i 10 timer for det var utrolig fullt der igår. Men jeg ble tatt godt vare på og det var ikke noe vondt i det hele tatt. Fikk beskjed om at inngrepet gikk bra og at de regnet med at alt var ute. håper det, for jeg blør ikke lenger:) Føler meg i fin form i dag, så nå er det vel bare å begynne å prøve på nytt..
har4barn Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Hei! så fint at alt gikk bra! Ville bare forberede deg på at ofte har blødningene en 1/2 -1 dags pause, så kommer de litt igjen. Dette er ikke uvanlig. så jeg tror jeg ville ventet noen dager med prøvinga enda. Vi gjorde den feilen forrige gang. Hadde sex, for blødningene var borte - trodde vi. Men, rett etterpå kom det mer, og da ble jeg stresset og nervøs for infeksjoner. Bedre å være sikker på at det er "grodd" der inne. Lykke til med prøvinga igjen! Vi begynner vel også på nå. Kanskje vi ender opp likt i løypa?
nåerdetmintur:) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2008 det hadde vært koselig da.. alltid fint å ha noen å snakke litt med. dele erfaringer med og sånn. Takk for at du sa ifra at blødningen kan komme tilbake. da venter vi noen dager til. det var det ingen som sa til meg igår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå