Gå til innhold

Til dere som har hatt SA/MA


nåerdetmintur:)

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn å ha en utskarpning i morgen og jeg gruer meg noe så ufattelig. Det jeg lurer på er om det gjør vondt etterpå og om man får en sykemelding? Hvor lenge ligger man i narkose?

 

Hilsn meg som er livredd for morgendagen;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gjorde ikkenoe vondt etterpå...annet enn i psyken min vertfalll...for d var ufattlig vondt å miste...

jeg hadde ikke narkose jeg da...kun lokalbedøving og beroligende intravenøst...

hadde sykmelding fra før av så jeg var vel hjemme noen dager før jeg var i jobb igjen..men syntes egentlig at d var godt å komme i jobb...

Du skal ikke grue deg for utskrapninga...gjør ikke vondt annet enn i hodet...(du skjønner hva jeg mener)

hvor langt på vei er/var du?

ønsker deg lykke til..

hilsen en som vet hva du skal igjennom...

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Først vil jeg si at jeg føler med deg.

 

Jeg hadde en utskrapning i august, og jeg mener jeg lå i narkose i ca 10 - 15 min, tror det er ganske vanlig.

 

Du får to paracet før du skal opereres, og det holder. Smerten etterpå synes jeg kjentes ut som menstrasjonssmerter, men de varte ikke lenge.

 

Jeg skjønner du gruer deg, det er ikke noen hyggelig opplevelse å gå gjennom. Jeg skalv da jeg ble trillet ned på operasjonsstuen i full operasjons-bekledning, men alle er så hyggelige, og roer deg ned som best de kan .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Dette synd og vondt å høre.

 

Jeg hadde MA like før jul og måtte da ha en utskrapning. Jeg fikk tre paracet før narkosen. Selve narosen varte ca 15 minutt. Alle ver veldig omsorgsfulle og legen var flink til å forklare i etterkant. Jeg hadde bestemt meg for hvilke spm. jeg skulle stille. dette gjør meg nå tryggere hvis jeg vil prøve å bli gravid igjen.

 

Jeg hadde desverre vondt etterpå, så jeg regner med dette er veldig individuelt. Det var som sterke etterrier. Jeg fikk med meg en dose med paracet og voltaren hjem, som jeg skulle ta om kvelden for å slippe smerter. Dagen etter var jeg helt ok, men påfølgende dag igjen hadde jeg vondt og måtte ha flere smertestillende.

 

Jeg synes likevel ikke du skal grue deg så veldig for disse fysiske tingene. De kan du jo få hjelp til å lindre. Men det å miste er jo mer enn som så. Du får la det som måtte komme av følelser komme, alle reagerer forskjellig og det er jo lov.

 

Lykke til i morgen, du er i gode og trygge hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 9+5 på vei. Skjønner hva du mener med vondt inne meg. føles som om hele kroppen verker på en måte.

 

Tusen takk for svar.. det hjalp godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...