Gå til innhold

jern intravenøst

Anbefalte innlegg

noen som har fått det? jeg ble fortalt av jordmor at dersom hb nivå ikke stiger litt snart må jeg få jern intravenøst. høres skummelt ut med jern rett i åren......

spiser ellers jern tabletter så det tyter snart ut av ørene, men det hjelper ikke så mye. har prøvd mange typer men de fleste ødelegger magen helt.

Noen som har noen gode tips???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136558052-jern-intraven%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du c-vitaminer? Kroppen trenger c-vitaminer for å ta opp jern.

Når du spiser så mye jern er det viktig å spise mye fiber så ikke systemet stopper opp helt! Jeg har ikke samme mangel som deg, men jeg merker raskt når jernnivået synker... Da tar jeg Floradix som er et flytende jern ekstrakt som også innehåller vitamin c og b, fruktsafter og diverse urter. Den er super! Du får faktiskt kjøpt den i de fleste matvarebutikker. Kansje det kan hjelpe i tillegg til noe sterkere?

Lykke til uansett!

har prøvd den, men magen blir rar og det høres ut som om det er et orkester i magen pga all romling. får i meg masse c vitamin, både som tilskudd og gjennom kosten ellers. har prøvd det meste på apotek og helsekost. magen blir nesten alltid helt ødelagt. untatt med amino-jern, tar 4 om dag og håper det skal hjelpe snart.

Hmmm...ok, for da jeg var hos jordmor til kontroll sa hun at grensa for å skulle ta jerntilskudd nå var satt ned til 9. Og da snakket hun om tabletter som ferro-max o.l... Så derfor trodde jeg grensa sor intravenøs tilførsel skulle være veeeeldig lav...

Annonse

jeg hadde hb10.3 i uke 16(er nå 25) og har spist jern hele tiden, og likevel har det sunket til hb9.5. så dersom det forsetter å synke så måtte jeg prøve noe annet og da ble intravenøs jern nevnt siden jeg har problem med andre jerntilskudd. ferro max har jeg prøvd, ikke noe bra for meg.

håper jo at det ikke synker, for jern rett i åra høres ikke kult ut.

merker jo at jeg er mye svimmel, kald og trøtt så noe må nok gjøres.

ha en fin helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...