Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg synes det er så trist. Vil så gjerne glede meg over denne graviditeten, og det gjør jeg selvfølgelig også. Men klarer ikke helt å la være å bekymre meg. Så det var noen som hadde en tråd om dette her lenger ned, men jeg velger å lage en ny. Har mistet to ganger i uke 16 og uke 14. Begge gangene sa de det var påvist infeksjon, og første gangen mente de ihvertfall at infeksjon var hovedgrunnen, men jeg hadde ingen spesielle infeksjoner påvist. De trodde ikke det ville skje igjen etter første gang, men etter andre begynte legene å stusse. Ferdig utredet, uten noe som helst spesielt, blir jeg gravid igjen, og da fant de ut på tidlig, tidlig innvendig ultralyd at jeg har en liten skillevegg i livmoren, og at det er grunnen. Har fått all mulig oppfølging denne gang, og er i uke 21 snart. Likevel, nå så klarer jeg ikke å tro på at dette skal gå bra. Legene har sagt at det fortsatt er en risiko for at livmorhalsen gir etter. Men på siste kontroll ble jeg veldig beroliget. Men nå, som alt dette virker så greit, bekymrer jeg meg veldig for om for eksempel en infekjson i skjeden kan føre til at jeg mister igjen. Når alt annet virker så greit så er jeg redd for at dette skal "ødelegge". Har hengt meg veldig opp i dette med infeksjon siden de sa det først at det var grunnen. Har spurt mye om dette, og legene sier at infekjsonen jeg fikk var noe som kom i abortprosessen, og jeg har ingen grunn til bekymring angående en infekjson som grunn alene sier de. Har også tatt bakterie prøver underveis i dette svangerskapet, og de er fine. Gråter mye for tiden, og er så engstelig. Men får så dårlig samvittighet også, både overfor den lille i magen, og overfor omgivelsene. Jeg burde jo bare glede meg og være glad over at alt virker som det går bra nå.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Kjære deg, det var vondt å lese at du er så engstelig at det skygger for den gleden du burde kunne unne deg. Jeg vet ikke om jeg har noen hjelp til deg i din situasjon, men vil gjerne sende deg noen trøstende ord og be deg tenke på at du denne gangen faktisk har kommet så langt at snart er du over den grensen som gjelder for at de faktisk kan redde barnet ditt om du skulle få en tidlig fødsel. Men, jeg tror dette kommer til å gå bra!! Vær ekstra snill mot deg selv, sykmeld deg om du trenger litt ro og snakk med noen om hvordan du har det. En god venninnne, jordmor eller noen som du vet kan gi fornuftige råd. Lykke til vennen - dette kommer til å gå bra!!! Mange klemmer!!
purple Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Hei. Jeg har selv opplevd å miste i for tidlig fødsel uke 22. årsak infeksjon, sier de. Men hva som kom først, infeksjoin eller at livmorhals sviktet vet de ikke. Nå har du jo kommet mye lenger enn de andre sv. skapene så det er jo et godt tegn. Anbefaler at du sykemeldes nå og følges opp med målinger av livmorhalsen din ukentlig. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå